شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#امارات#همزمان

فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان در امارات به‌دنبال چیست؟


فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان در امارات به‌دنبال چیست؟

سفر فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان به امارات همزمان با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گمانه‌زنی‌ها را درباره ایفای نقش امارات در پسا خروج افزایش داده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان همزمان با ادامه روند خروج این نیروها از افغانستان در سفر به امارات با «محمد بن زاید آل نهان»  ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار کرد.

خبرگزاری دولتی امارات نوشت که در این دیدار دو طرف درباره «روابط دوجانبه و همکاری‌های امارات و آمریکا در زمینه دفاعی» گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش این رسانه دولت امارات، دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقه و در رأس آن خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان تبادل‌نظر کردند.

رسانه اماراتی درحالی دلیل سفر میلر به افغانستان را گفت‌‎وگو درباره "روابط دوجانبه" اعلام کرده که این ژنرال آمریکایی فرماندهی نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان را به عهده دارد و هرگونه رایزنی درباره مسایل دوجانبه باید با مقامات ذیربط نظامی مانند ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی ارتش آمریکا (سنتکام) صورت گیرد.

این دیدار درحالی صورت گرفته است که ناتو برای آموزش نیروهای امنیتی افغان به دنبال ایجاد پایگاه‌هایی در حاشیه خلیج فارس است اما هنوز بطور رسمی کشور میزبان برای این پایگاه‌ها اعلام نشده است.

گفتنی است که در نشست وزرای دفاع کشورهای سازمان ناتو در بروکسل در سال 1396، معاون وزیر دفاع امارات برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان و مشارکت در ماموریت این سازمان در افغانستان اعلام آمادگی کرده بود.

اکنون نیز انجام این دیدار، همزمان با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان گمانه‌زنی‌ها پیرامون نقش احتمالی امارات در زمان پسا خروج در افغانستان را افزایش داده است.

انتهای پیام/.