شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

عارف:

انتخابات با صندوق رای تعریف می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فعال اصلاح‌طلب گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی، بعد جمهوریت مردم انتخابات است و انتخابات هم با صندوق رای تعریف می‌شود.

انتخابات با صندوق رای تعریف می‌شود

به گزارش منیبان، محمدرضا عارف روز جمعه در جمع خبرنگاران در حسینه جماران گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی،بعد جمهوریت مردم یعنی انتخابات است و انتخابات هم با صندوق رای تعریف می‌شود.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فعال اصلاح‌طلب افزود: خوشبختانه مردم باوجود مشکلات و گله‌هایی که در سنوات گذشته داشتند، امروز پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

عارف خاطرنشان کرد: در این دوره گله‌های مردم بیشتر شده ولی امیدواریم مردم حرف آخر را بزنند و این انتخاب در راستای رفع مشکلات مردم باشد. امیدواریم منتخبان مردم در راستای منویات مقام معظم رهبری و آرمان های امام راحل (ره) گام بردارند. 

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه مردم صاحبان انقلاب هستند، ادامه داد: منویات مردم از طریق رای و انتخابات نشان داده می شود. مردم گله زیادی در این دوره از نهادهای نظارتی داشته اند و احساس می شد بخش هایی از جامعه نمایندگان خود را در انتخابات ندارند. 

اقدامات نهادهای نظارتی در انتخابات بررسی شود

عارف ادامه داد: امیدوار هستیم در فضای بعد از انتخابات این مسائل مورد بررسی قرار گیرد و پرونده این گله و شکایت ها بسته شود. 

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سوالی درباره تصمیم اصلاح طلبان برای حضور پیدا نکردن در انتخابات ادامه داد: چرا مسئله را جناحی می کنید این مسئله غلط است. دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا دغدغه ی مشترک یعنی مردم و ارتقای نظام  را دارند. طبیعتا برخی جریان ها از سوی خود نماینده ای را نمی بینند. 

عارف ادامه داد: علی رغم این شرایط جریان اصلاحات باز هم توصیه حضور حداکثری مردم در انتخابات را داد و می خواهند نشان دهند با وجود گله ها باز هم حضور پیدا می کنند. 

وی افزود: ما واقعا از نهادهای نظارتی گله داریم و اتفاقات این انتخابات برای اولین بار رخ نداده است و امیدواریم با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری نهادهای نظارتی به مر قانون عمل کنند و به جای مردم تصمیم گیری نکنند. اجازه بدهند افرادی که شرایط حداقلی را دارند خودشان را در معرض انتخاب قرار بدهند زیرا این امر بعد جمهوریت نظام را تقویت می کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود. 

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. 

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.