اسطوره کُشی به سبک رئیس بزرگ+ تصاویر

سرخیو راموس ، مدافع اسپانیایی تیم فوتبال رئال مادرید رسما اعلام کرد که تیم مادریدی را در فصل نقل و انتقالات ترک می‌کند. راموس که قراردادش با رئال به پایان رسیده است، در فصل نقل و انتقالات می‌تواند به هر تیمی منتقل شود. از پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و منچستریونایتد به عنوان مقصدهای احتمالی کاپیتان سابق رئال مادرید نام برده شده است.

ظاهرا دلیل اصلی این موضوع اختلاف راموس با فلورنتینو پرز بر سر مسائل مالی بوده است. البته راموس در نشست خبری اعلام کرد  که باشگاه به او پیشنهاد تمدید یک ساله داده، در حالی که خواسته راموس تمدید ۲ ساله بوده است. در همین رابطه هواداران رئال مادرید که عاشقانه کاپیتان خود را دوست داشتند، انگشت اتهام را به سمت مالک باشگاه نشانه گرفتند.

دلیل اصلی ناراحتی هواداران رئال مادرید از پرز تنها به ماجرای راموس مربوط نمی‌شود. پرز در سال‌های گذشته رفتار جالبی با اسطوره‌های باشگاه رئال مادرید نداشته است و اکثر آن‌ها با وضعیت بدی از این تیم جدا شده اند. حتی در بعضی موارد رئالی‌ها با باشگاه رقیب یعنی بارسلونا مقایسه می‌شوند که در ماجرای جدایی بازیکنان بزرگی مثل پویول، ژاوی و اینیستا سنگ تمام گذاشت.

راموس

رئالی‌ها با جدایی راموس باید یک جانشین بزرگ برای این بازیکن پیدا کنند؛ اما در حال حاضر چند مدافع بهتر از راموس هستند؟ شاید تعداد مدافعانی که بهتر از راموس باشند، به اندازه انگشتان یک دست هم نباشد. با توجه به همین موضوع هواداران مادریدی ترجیح می‌دادند به جای جذب یک مدافع جدید، قرارداد راموس تمدید شود. سرخیو راموس افتخارات زیادی را هم در رئال کسب کرده است که فتح ۴ مرتبه لیگ قهرمانان اروپا در صدر آن‌ها قرار دارد. او ۵ بار هم با کهکشانی‌ها قهرمان لالیگا شد. با توجه به جدایی نه چندان جالب راموس از رئال مادرید، به چند اسطوره رئال مادرید که به شکل بدی از این تیم جدا شده اند، نگاهی انداخته ایم.

فرناندو هیرو

جدایی هیرو از رئال مادرید یکی از جنجالی ترین جدایی‌های تاریخ سفیدپوشان بود. با وجود قهرمانی لالیگا، پرز تصمیم گرفت که قرارداد دلبوسکه را تمدید نکند. در پی این تصمیم هیرو و بزرگان رختکن خشمگین شدند و پرز تصمیم گرفت که قرارداد این مدافع میانی را هم تمدید نکند. البته هیرو در سال ۲۰۱۴ به رئال برگشت تا دستیار آنچلوتی شود.

رائول

رائول گونزالس

شماره ۷ محبوب مادریدی‌ها که در زدن ضربات چیپ، تبحر خاصی داشت؛ پس از ۱۶ فصل، بیش از ۷۰۰ بازی و ۳۰۰ گل، راهی شالکه شد. او نیز در رئال جایگاه واقعی خود را از دست داده و وداعش نیز خیلی سرد بود. باشگاه هیچ بیانیه ای در مورد حضور هواداران در مراسم وداع نداد تا فقط ۲ هزار رئالی به استادیوم بروند. باشگاه رئال مادرید و پرز در سال ۲۰۱۳ با دعوت از السد به جام برنابئو و برگزاری مراسم وداع، سعی کردند کم کاری قبلی را جبران کنند. رائول بعدا به عنوان مربی به رئال برگشت و حتی قهرمان چمپیونزلیگ جوانان شد.

ایکر کاسیاس

جدایی "ایکر مقدس" هم اتفاق دردناکی برای هواداران رئال بود. کاسیاس پس از گذراندن سالی وحشتناک و توهین هواداران وحشی موسوم به گروه اولتراسور، از تیم رفت. او در ابتدا کنفرانس مطبوعاتی اشکباری را برگزار کرد و سپس راهی پورتو شد. روز بعد از آن باشگاه رئال مادرید برای جبران انتقادها مراسمی با حضور جام‌های کاسیاس برایش برگزار کرد. ایکر پس از ۱۶ سال از رئال جدا شد. او بعدا برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا هم نامزد شد، اما بعدا انصراف داد.

رونالدو

کریستیانو رونالدو

بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید در جشن قهرمانی این تیم در اروپا اعلام کرد که از کهکشانی‌ها جدا می‌شود. او با مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو راهی یوونتوس شد. اختلاف شدید با فلورنتینو پرز دلیل اصلی جدایی او از رئال مادرید بود. رونالدو یکی از بازیکنان تاثیرگذاری بود که در قهرمانی‌های متوالی رئال مادرید در اروپا بیشترین نقش را داشت.

زین الدین زیدان

جدایی متفاوت اسطوره‌ها از رئال مادرید تنها به بازیکنان ختم نمی‌شود و در این فصل زین الدین زیدان، سرمربی مادریدی‌ها هم به شکل عجیبی از این تیم جدا شد. زیدان به دلیل بروز مسائل درونی این باشگاه به رسانه‌ها با پرز به مشکل خورده بود و در نهایت جدایی را به ماندن ترجیح داد. اسطوره رئال مادرید ۳ بار متوالی این تیم را قهرمان اروپا کرد.