شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان

افغانستان| شهرستان «شینکی» به طالبان واگذار شد


افغانستان| شهرستان «شینکی» به طالبان واگذار شد

در پی ادامه سقوط سریالی شهرستان‌های افغانستان، مسئولان محلی در «زابل» اعلام کردند که شهرستان «شینکی» با میانجیگری معاون والی به طالبان واگذار شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عطا جان حق‌بیان» رئیس شورای ولایتی «زابل» با انتشار یک پیام ویدئویی اعلام کرد که شهرستان «شینکی» این ولایت با میانجیگری معاون والی زابل و شماری دیگر از مقامات محلی به طالبان واگذار شده است.

وی افزود که معاون والی زابل از 10 روز پیش در شهرستان شینکی حضور داشت و پس از میانجیگری برای واگذاری این شهرستان، به همراه دیگر مقامات محلی با اسکورت طالبان به شهرستان «قلات» انتقال یافت.

حق‌بیان ادامه داد که پس از واگذاری این شهرستان به طالبان، سلاح و مهمات زیادی از نیروهای امنیتی در شینکی باقی مانده است.

در طی دو ماه گذشته حدود 20 شهرستان و قرارگاه نیروهای امنیتی به تصرف طالبان درآمده که در بسیاری موارد شهرستان‌ها و قرارگاه‌ها با میانجیگری متنفذان محلی به طالبان واگذار شده است.

کشور افغانستان , طالبان ,

براساس گزارش‌ها، تسلیم شدن نیروهای امنیتی معمولاً کار کمیته «دعوت و ارشاد» طالبان است که پس از قطع راه‌ها و خطوط تدارکاتی با فرماندهان نظامی افغان یا خانواده‌های آن‌ها تماس می‌گیرند و پیشنهاد می‌دهند که زندگی آن‌ها را به ازای تسلیم کردن مواضع، سلاح و مهمات می‌بخشند.

اوایل هفته نیز «طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به واگذاری پاسگاه‌ها و پایگاه‌های امنیتی به طالبان در پی میانجیگری متنفذان محلی گفت که این کار همکاری مستقیم با دشمن محسوب می‌شود و تاکید کرد تاکنون چندین نفر در رابطه با این موضوع بازداشت شده‌اند و دستور بازداشت میانجیگران نیز از قبل صادر شده است.

انتهای پیام/.