به گزارش برنا؛ کریم لویمی مطلق گفت: این پروژه در قالب برنامه اراسموس‌پلاس تعریف‌شده است و در سال ۱۳۹۸ با همکاری سه دانشگاه اروپایی و هفت دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز برای دریافت بودجه از اتحادیه‌ اروپا به ثبت رسید.

او افزود: از میان یک هزار و پنج درخواست ثبت‌شده برای دریافت اعتبار مالی تنها ۱۶۴ درخواست در سال ۲۰۲۰ پذیرفته شد که پروژه UNI-TEL یکی از این پروژه‌ها است که بر طبق ارزیابی اتحادیه اروپا در رده‌ی پروژه‌های باکیفیت خوب قرار دارد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه گروه هدایت‌کننده این پروژه در دانشگاه شهید چمران متشکل از دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی و تعدادی از اساتید این دانشگاه است، ادامه داد: هدف از اجرای پروژه UNI-TEL حمایت از مدرن سازی، بین‌المللی سازی و دسترسی به سیستم آموزش عالی در کشورهای شریک (ایران) از طریق توسعه شیوه‌های آموزشی خلاقانه بر مبنای تکنولوژی تسهیل‌کننده یادگیری گروهی ( TEL ) است.

لویمی مطلق، خاطرنشان کرد: این پروژه در پاسخ به چالش‌های حال حاضر آموزش عالی در ایران از جمله کمبود معلمان و اساتید مجرب و کاردان، ضعف در روش‌ها و کاربردها، دسترسی ناکافی به فناوری و عدم دانش کافی و توانایی بهره‌برداری از فناوری تدوین‌شده است.

وی افزود: از نتایج اصلی این پروژه می‌توان به توسعه برنامه آموزشی مدرن سازی شده در مهندسی و دروس STEM اشاره کرد که باید به‌عنوان یک پله به‌سوی فرآیند هماهنگ‌سازی سیستم آموزش عالی در اروپا و ایران موردتوجه قرار گیرد. همچنین این نتیجه در تطابق با سرفصل بین‌المللی سازی دانشگاه‌های ایران در ششمین برنامه توسعه ملی خواهد بود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: شرکای اروپایی این پروژه دانشگاه‌های Guglielmo Marconi University از کشور ایتالیا، University of Turku از کشور فنلاند و Universidade Aberta از کشور پرتغال است؛ همچنین دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز، سیستان و بلوچستان و بین‌المللی امام خمینی(ره) در این پروژه همکاری دارند.