شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سال 2020#خودرو

افزایش میانگین سن خودرو در آمریکا سال 2020

 طبق بررسی شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکت، میانگین سن اتومبیل‌ها و کامیونت های سبک در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ رکورد زد.

طبق بررسی شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکت IHS Markit، میانگین سن اتومبیل‌ها و کامیونت های سبک در آمریکا طی سال 2020 رکورد زد و در حالی به 12.1 سال رسید که مردم این کشور در دوران شیوع کرونا و بیماری همه گیر کووید_19 مسافت کمتری را طی کردند.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، افزایش دو ماهه میانگین سن وسایل نقلیه نسبت به رقم ثبت شده برای سال 2019 می تواند کوتاه مدت باشد چرا که فروش خودروهای نو و دست دوم همچنان که روند شیوع بیماری همه گیر ادامه دارد، افزایش یافته است.

آی اچ اس مارکت همچنین اعلام کرد که مسافتی که خودروها در ایالات متحده طی کرده اند بیش از 13 درصد در سال 2020 کاهش یافته است در حالی که بیش از 15 میلیون وسیله نقلیه یعنی حدود 5.6 درصد از کل وسایل نقلیه از بین رفته است.

به گفته این شرکت، به طور معمول، چنین نرخ بالای ضایعات باعث کاهش میانگین سن خودرو می شود.

اما مسافت کمتری که بر اساس مایل پیموده شده، همراه با فروش کمتر خودرو در طی همه گیری، نتیجه معکوس داشته و  متوسط سن خودروها را از 11.9 سال در سال 2019 افزایش داده است.

محققان IHS همچنین گفتند که کمبود مداوم تراشه که منجر به کاهش تولید خودرو شد، منجر به کاهش موجودی فروشنده ها و تورم قیمت خودروها و در نتیجه باعث افزایش همزمان قیمت خودروهای دست دوم شده است.

این شرکت گفت که این عوامل می تواند باعث شود که میانگین سن خودرو در سال 2021 کاهش یابد.