به گزارش برنا، مهران مهام تهیه کننده تلویزیون دارای آثاری از جمله سریال های «بوتیمار»، «زوج یا فرد»، «خانه به دوش»، «دردسرهای عظیم 1و2» معتقد است فاصله دستمزد شبکه نمایش خانگی در مقایسه با دستمزدهای تلویزیون حدود 3 تا 5 برابر بیشتر است.

مهران مهام تهیه کننده تلویزیون درباره تاثیر پرداخت دستمزد ها در  تولیدات شبکه نمایش خانگی روی دستمزد بازیگران تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار برنا، عنوان کرد: تولیدات شبکه نمایش خانگی روی دستمزد بازیگران و حتی عوامل پشت صحنه تلویزیون تاثیر گذاشته است، ولی صدا و سیما به عنوان یک بخش دولتی نمی تواند دستمزدهای بالای شبکه نمایش خانگی که یک بخش خصوصی است را به بازیگران تلویزیون پرداخت کند.

مهام ادامه داد: تلویزیون برای ساخت آثار تولیدی بودجه ثابتی دارد و نرخ دستمزدهایش به بازیگران و عوامل تولید تغییر پیدا نمی کند.

او معتقد است: بودجه ای که در بخش خصوصی وجود دارد در بخش دولتی خبری از آن نیست و حتی امکان پذیر نیست که بودجه سازمان افزایش پیدا کند و راه دیگری هم برای تغییر این وضعیت وجود ندارد.

تهیه کننده «بوتیمار» افزود: به نظرم رقابت عجیب و غریبی است در حدی که فاصله دستمزد شبکه نمایش خانگی در مقایسه با دستمزدهای تلویزیون حدود 3 تا 5 برابر بیشتر است.

این تهیه کننده در خصوص هزینه های تولید در سال جاری گفت: امسال هزینه های تولید به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است. بطوریکه تهیه کننده ها در ساخت تولیدات با قیمت های جدید هزینه می کنند، ولی بودجه هنوز با برآورد نرخ پارسال به آن ها پرداخت می شود.

مهام در پایان گفت: به طور مثال در تلویزیون هزینه پرداختی برای کد پذیرایی اعم از صبحانه، نهار و میان وعده 50 هزار تومان است. در واقع با این قیمت شاید فقط بتوان فقط هزینه نهار را پرداخت کرد. برای تغییر این وضعیت هم  کاری هم از دست تهیه کننده برنمی آید. امیدوارم این شرایط تغییر پیدا کند و وضعیت بهتر شود.

 

  اکبر تحویلیان تهیه کننده آثاری از جمله سریال های «سرنوشت»، «دیوار شیشه ای»، «نوروز رنگی»، «چند قدم نزدیکتر» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا معتقد است: به زودی سینماها باز می شوند و شبکه نمایش خانگی رکود شدیدی پیدا می کند و وضعیت به حالت تعادل می رسد.

اکبر تحویلیان تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار برنا، درباره تاثیر دستمزد تولیدات شبکه نمایش خانگی روی دستمزد بازیگران تلویزیون عنوان کرد: به نظرم تاثیرگذار بوده است، ولی تا شبکه نمایش خانگی تکلیفش را با خودش مشخص نکند راهکاری وجود ندارد. در واقع تلویزیون نباید نگران باشد چون با شبکه نمایش خانگی هر کدام بیننده های خاص خود را دارند و راه خود را پیش می روند.

تحویلیان معتقد است: ما هم نباید رقابت کنیم بلکه باید رفاقت کند البته مدتی طول می کشد که به رفاقت برسیم چون شدت گرفتن رونق شبکه نمایش خانگی بیشتر از یک سال طول نمی کشد. این اتفاقات شبیه تبی است که زود فروکش می کند. در واقع شرایط به زودی تغییر می کند و وضعیت به حالت تعادل خود برمی گردد.

 تهیه کننده سریال «نوروز رنگی» در خصوص هزینه های تولید در سال جاری گفت: هزینه های تولید به خصوص دستمزد بازیگرها و عوامل پشت صحنه به شدت افزایش پیدا کرده است. چون عرضه و تقاضا با هم برابر نیست.

او ادامه داد: شبکه نمایش خانگی مانند تلویزیون بازیگرهای جدید را تربیت نمی کند، بلکه از هنرمندان جدیدی که در سینما و تلویزیون مشهور شده اند بهره برداری می کند و با پول هایی که همه می دانند از چه فضایی بدست می آید دستمزدهای بالایی به آنها پرداخت می کند. بطوریکه بدون ارزش گذاری واقعی فقط در این میان هزینه ای رد و بدل می شود.

تهیه کننده سریال «دیوار شیشه ای» بیان کرد: مردم در ایام کرونا به سرگرمی و دیدن برنامه های تفریحی بیشتری نیاز دارند و با توجه به اینکه سینماها بسته شده و فیلم های سینمایی کمتری تولید می شوند.

 وی افزود: تولیدات شبکه نمایش خانگی در  ایام کرونا افزایش پیدا کرده است در این شرایط خواه یا ناخواه هنر پیشه ها به سمت شبکه نمایش خانگی سوق پیدا کرده اند و این مدیوم حداکثر استفاده یا سوء استفاده را از این شرایط می کند و برای تامین بودجه هایش مدام حق اشتراک را افزایش می دهد.

تحویلیان در پایان گفت: البته به زودی سینماها باز می شوند و شبکه نمایش خانگی به شدت رکود پیدا می کند و این وضعیت تا مدت کوتاهی بین 6 ماه تا 1 سال ادامه دارد بعد از آن دچار ضرر می شود و ناچار به کاهش قیمت ها می شود. در این شرایط وضعیت به حالت قبلی خود برمی گردد.