لطف‌الله سیاه‌کلی، نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با مشارکت مردم در انتخابات گفت: مردم ما مردم بصیری هستند و هم با سیاست داخلی و هم با سیاست جهانی آشنایی دارند در دنیا کمتر ملتی داریم که به این صورت باشند. ممکن است دولتمردان کشورهای مختلف آگاهی‌های‌شان نسبت به جهان، خوب باشد اما یک ملت و یک مجموعه دولت که همه آنها، حرف، بینش و نگرشان در سطح دنیا مثل مردم ایران باشد، نداریم.

او ادامه داد: مردم ما تا به امروز یک تنه وظایف‌شان که حضور در انتخابات و انتخاب خادمان خودشان است را به خوبی انجام داده اند، اگر هم امروز برخی یک مقدار دلخور هستند، به دلیل ضعف مدیریتی است.

سیاه‌کلی افزود: مردم این را تشخیص می دهند که انتخابات، امنیت کشور و کوته کردن دست دشمنان را در پی دارد و پایگاه ملی و فرا ملی دارد و فارغ از این است که یک مدیری خوب کار کرده یا نه؟ مردم داستان نظام را از داستان مدیریت‌ها جدا می کنند و مردم در انتخاب فرد اصلح دقت بیشتری دارند و فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند انشاالله."

او گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از سوی رسانههای مختلف، مردم هم پاسخ سوالاتشان را گرفته باشند. وظایف رسانه ها انتقال مطالب و برنامه‌های کاندیداها است و مردم هم انشاالله فردی را انتخاب می کنند که دارای برنامه و توانمند است.

نماینده مردم قزوین درباره مناظره‌ها اظهار کرد: مناظره ها فرصتی بود برای آنهایی که برنامه داشتند تا برنامه‌هایشان را ارائه بدهند که از این جهت خوب بود البته برخی جار و جنجال راه انداختند ولی به جای دعوای زرگری و سیاسی باید، برنامه‌های خود را به مردم اعلام می کردند تا مردم بر اساس برنامه تصمیم بگیرند.

او در پایان با اشاره به ارائه برنامه کاندیدا گفت: حدود دو سه کاندیدا دارای برنامه بودند و من فکر می‌کنم در حوزه اقتصاد می‌شود کاندیدا اصلح را انتخاب کرد. من خودم انتخاب کردم و فکر می‌کنم، مردم هم انتخاب کردند. 7