جواد منافی در گفت و گو با خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد تیم ملی در بازی های اخیرش در منامه اظهار داشت: تیم ملی با شرایط خاصی برای برگزاری این بازی ها راهی بحرین شد. از دست دادن امتیاز میزبانی از یک سو و نتایج ضعیف دور رفت از سوی دیگر استرس و شرایط روحی خاصی را برای تیم حکمفرما کرده بود. باتوجه به عدم برگزاری بازی های دوستانه تیم در بازی اول یک مقدار از نظر هماهنگی از شرایط ایده آل دور بود با این وجود بچه ها دیدار اول خود را با پیروزی پشت سرگذاشتند. رفته رفته شرایط تیمی و فنی به شکل مطلوبی تغییر کرد تا در نهایت با وجود برخی حاشیه سازی ها و جنگ های روانی معمول حریفان، توانستیم با 4 پیروزی به هدف اولیه مان در این بازی ها دست پیدا کنیم.

او در ادامه تاکید کرد: تیم ملی در حالی پای در این رقابت ها گذاشت که از نظر فنی و فردی تیم کاملی را در اختیار داشت و با حضور حداقل 2 بازیکن آماده و سرحال در هر پست توانستیم با دست پر در برابر حریفان به میدان برویم. بررسی خط به خط تیم ما نشان از این دارد که کادرفنی این امکان را داشت که در هر بازی با توجه به نیاز تیم و حریف روبرو، تیم را با ترکیب دلخواهش به میدان بفرستد و در نهایت نتایجی را کسب کند که منجر به صعودمان به مرحله بعد شود.

منافی در خصوص حضور پرقدرت ایران در مرحله بعدی تصریح کرد: بدون شک تیم های حریف ایران در مرحله بعد حریفان سرسخت تری نسبت به مرحله گروهی هستند و باید سعی کنیم شرایط خوب فعلی تیم را حفظ کرده تا با شرایط ایده آل دور بعدی را آغاز کنیم. جدا از مسائل فنی، صحبت ها و مصاحبه های بازیکنان و اعضای تیم نشان از این دارد که   در حال حاضر در تیم ملی ما وفاق و همدلی خوبی حکمفرما است و این موضوع می تواند اتفاق فوق العاده ای برای ما محسوب شود. وقتی همدلی در تیمی حکمفرما باشد تیم از نظر فنی هم می تواند بهتر کار کند و در نهایت به هدف مان که رسیدن به جام جهانی است دست پیدا کنیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در مورد آینده کادرفنی و ادامه همکاری فدراسیون با اسکوچیچ و همکارانش به خبرنگار برنا گفت: در زمانی که سکان هدایت تیم ملی به اسکوچیچ سپرده شد، حرف و حدیث های زیادی مطرح شد که من به آنها کاری ندارم. در حال حاضر کارنامه او در تیم ملی ایران نشان دهنده این موضوع است که اسکوچیچ شرایط خوبی را در این تیم دارد. 7 پیروزی در 7 بازی نشانگر این است که مربی تیم ملی ما تیمش را به خوبی جمع کرده و با استفاده از توان و پتانسیل بالای فوتبال ما آن را به نحواحسن هدایت کند. موضوع این است که ما باید تحت هر شرایطی به جام جهانی برویم چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد نسل طلایی از فوتبال ما نابود می شود. تیم ما زمان زیادی تا مرحله بعدی بازی ها ندارد و فکر نمی کنم منطقی باشد که بخواهیم به تغییرات در این شرایط فکر کنیم. در هر صورت امیدوارم هر تصمیمی برای آینده تیم ملی گرفته می شود، بهترین تصمیم باشد.

چپ پای سابق پرسپولیس و  تیم ملی در مورد عملکرد مردان جناح چپ تیم ملی تصریح کرد: عملکرد فوق العاده وحید امیری در این منطقه در پرسپولیس اتفاقی بود که به سود تیم ملی هم شد و وحید تا قبل از مصدومیتش نمایش خوبی را در این پست برای تیم ملی داشت. در ادامه میلاد محمدی و احسان حاج صفی هم در سمت چپ خوب بودند و فکر نمی کنم تیم ملی در این منطقه با نفرات خوبی که در اختیار دارد، در مراحل بعد مشکلی داشته باشد.

مربی سابق پرسپولیس ضمن اشاره به برگزاری  سوپرجام در زمان نه چندان مناسب اظهار داشت: این دیدار برای پرسپولیس و تراکتور از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به شرایط پرسپولیس من شانس این تیم  را برای پیروزی در این بازی بیشتر از تراکتور می دانم.

او در پایان در مورد بازی های مهم پرسپولیس در ادامه این فصل گفت: پرسپولیس در لیگ مدعی اول برای قهرمانی محسوب می شود. ضمن این که در جام حذفی هم با قرعه دربی روبرو شده و باید برابر استقلالی به میدان برود که با توجه به کم بودن شانس قهرمانی اش در لیگ به جام حذفی نگاه ویژه ای دارد. در هر صورت من براین باور هستم که تیم گل محمدی به لحاظ توان فنی و پتانسیل نفری آن قدر آماده و سرحال است که می توان به موفقیتش در تمام جام های پیش روی امیدوار بود.