شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

یمنی‌ها ضربه خود را به عربستان وارد کردند+جزییات

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر پنجشنبه از حمله دو فروند پهپاد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به فرودگاه بین المللی أبها در جنوب غرب عربستان خبر داد.

یمنی‌ها ضربه خود را به عربستان وارد کردند+جزییات

به گزارش منیبان؛ از المسیره یمن، یحیی سریع گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین المللی أبها را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این حمله پهپادی در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی به خاک یمن و ادامه محاصره کشور ما انجام گرفت.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز با تأیید این حمله مدعی شدکه پدافند هوایی این ائتلاف یک فروند پهپاد شلیک شده از سوی حوثی‌ها را رهگیری ومنهدم کرده است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب این هفته نیز با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» رودگاه بین المللی أبها را هدف قرار داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.