شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

تبدیل شدن دوباره آمریکا به صحنه خشونت/دو نفر کشته شدند!

مقام های در ایالت جورجیا بامداد روز پنجشنبه اعلان کردند یک مامور پلیس و یک مظنون در تیراندازی خیابانی در شهرک هولی اسپرینگز در شمال این ایالت، جان خود را از دست داده اند.

تبدیل شدن دوباره آمریکا به صحنه خشونت/دو نفر کشته شدند!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ بر اساس بیانیه اداره اف بی آی جورجیا؛ درگیری خیابانی میان این افسر و یک منظون مرد در این شهرک در فاصله یک ساعته از شهر آتلانتا رخ داده است. این بیانیه جزئیات بشتری ارایه نکرده است .

پایگاه خبری اکسیوس روز یکشنبه نوشت: براساس گزارش موسسه تحقیقاتی "آرشیو خشونت با اسلحه"، ظرف ۶ ماه گذشته از سال جاری میلادی، ۲۶۷ مورد تیراندازی مرگبار در آمریکا ثبت شده است. موسسه تحقیقاتی "بایگانی خشونت با سلاح" اعلام کرد که تیراندازی های گسترده در سه ایالت آمریکا در یک شب تعداد کل این رویدادها را در سال جاری میلادی به ۲۶۷ مورد رسانده است. 

این گروه تحقیقاتی غیردولتی از روز جمعه، هفت رویداد خشونت بار  با اسلحه را در سراسر ایالات متحده ثبت کرده است؛ رویدادی که براساس تعریف این موسسه تحقیقاتی تیراندازی دسته جمعی نامیده می شود و در آن چهار نفر یا بیشتر مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.

آرشیو خشونت با اسلحه در روز شنبه یک تیراندازی دسته جمعی در "کلیولند" ایالت اوهایو  ثبت کرد که سه کشته و چهار زخمی در پی داشت. در "آستین" ایالت تگزاس هم در حادثه تیراندازی دیگر  ۱۳ نفر مصدوم شدند که حال دو نفر وخیم گزارش شده است. در "شیکاگو" ایالت ایلینوی هم در پی یک تیراندازی یک کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

تیراندازی های روز جمعه در "ساوانا" ایالت جورجیا یک کشته و هفت زخمی، "وینستون سالم" ایالت کارولینای شمالی یک کشته و سه زخمی، در "دالاس" ایالت تگزاس پنج زخمی و "سیاتل" در واشنگتن دو کشته و دو زخمی بجای گذاشت.

«جیمز آلن فاکس» جرم شناس و استاد دانشگاه شمال شرقی در گفت و گویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: با رفع محدودیت ها، نگرانی ها در خصوص رفت و آمد افراد گوناگون و حضور بیشتر در اماکن عمومی بالا گرفته است. تفرقه بسیاری در جامعه وجود دارد، ضمن آنکه به این موضوع باید اسلحه و هوای گرم را هم اضافه کرد. این ترکیب بالقوه مهلکی است.

گزارش این سازمان غیردولتی در حالی منتشر می شود که بسیاری از دموکرات ها برای اصلاح قوانین مربوط به حمل سلاح با هدف کاهش خشونت تحت فشار قرار گرفته اند و همزمان برخی جمهوری خواهان به دلیل نگرانی در خصوص متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حمایت می کند از این اصلاحات سر باز می زنند.