به گزارش روی خط رسانه برنا؛ ابراهیم داروغه زاده معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره فیلم «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی عنوان کرد: مشکل «زادبوم» این بود که حوزه هنری به عنوان مالک فیلم تمایلی به اکرانش نداشت و چند سال مشکلاتی بین تهیه کننده و کارگردان آن ادامه داشت و توفیقی در اکران نیز به دلیل زمان‌بر شدن این ماجرا پیدا نکرد.

در همین رابطه با ابوالحسن داوودی تماس گرفته و نظر وی را درباره این موضوع جویا شدیم. وی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «زادبوم» به مدت ۸ سال گروگان افرادی بود که در همراهی با یکدیگر اجازه اکران آن را نمی دانند، توضیح داد: دوستانی در وزارت ارشاد وقت و حوزه هنری وقت با همراهی یکدیگر کاری کرده بودند که این فیلم اجازه اکران پیدا نمی کرد.

آنچه آقای داروغه زاده گفته‌اند دلیل ماجرا نیست بلکه بخشی از ماجراست. همراهی حوزه هنری و وزارت ارشاد وقت دلیل توقیف این فیلم به مدت ۸ سال بود و من در آن دوره هیچ همراهی و کمکی از سوی این نهادها برای رفع مشکل فیلم ندیدم.

بعدها که در شورای صنفی نمایش مسئولیتی برعهده گرفتم بر اساس اسناد موجود در شورای پروانه نمایش متوجه شدم که دوستان ارشاد ۸ سال مصوبه این شورا مبنی بر چند اصلاحیه روی فیلم را به من اعلام نکرده بودند و همین امر باعث شده بود فیلم سال ها به نمایش درنیاید.

منبع: صبا