شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

کنترل اوضاع از دست انگلیس خارج شد!/مردم نگران تر از هر زمانی!

منحنی آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس باردیگر روندی صعودی به خود گرفته و هر یازده روز تعداد بیمارانی که عمدتا به گونه هندی مبتلا هستند، دو برابر می‌شود.

کنترل اوضاع از دست انگلیس خارج شد!/مردم نگران تر از هر زمانی!

به گزارش منیبان، داده‌های آماری گروه تحقیقاتی «ری‌اکت» حاکیست که آمار بیماران کرونایی از ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) تا ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) ۵۰ درصد افزایش داشته است. این درحالیست که ۹۰ درصد بیماران، طبق آمار ارائه شده به گونه دلتای کرونا مبتلا هستند.

پروفسور «استفن ریلی» استاد دانشگاه امپریال کالج لندن در زمینه بیماران عفونی و یکی از نویسندگان گزارش ری‌اکت می‌گوید که انگلیس در یک فاز جدید و وضعیت متفاوتی از همه‌گیری کرونا قرار دارد که پیش بینی درباره آینده را دشوار کرده است. او می‌گوید:‌ بهار گذشته، زمانی که شاهد افزایش آمار مبتلایان بودیم اوضاع نگران کننده بود چون می‌دانستیم که جامعه از ایمنی پایینی برخوردار است. اینک با اجرای برنامه واکسیناسیون می‌دانیم که ایمنی زیادی در جامعه ایجاد شده اما همچنان آمار مبتلایان به صورت تصاعدی رو به افزایش است.

این دانشمند انگلیسی معتقد است که وضعیت فعلی ناشی از سرایت ویروس بین جوانانی است که هنوز واکسن نزده‌اند. طبق تحقیقات صورت گرفته شاخص سرایت در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال پنج برابر افراد بالای ۶۵ سال است که واکسینه شده‌اند. شهروندان بالای ۲۱ سال از دیروز (چهارشنبه) واجد دریافت واکسن کرونا شده‌اند. تا اوایل هفته‌ آینده هم قرار است به افراد بالای ۱۸ سال فراخوان داده شود.   

دولت انگلیس وعده داده که تا پایان ماه آینده میلادی (جولای) تمام شهروندان بزرگسال را واکسینه خواهد کرد. با این حال نوسانات ناشی از اوضاع کرونا و شیوع گونه دلتا (هندی) سبب شد تا از اجرای مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی در ۲‍۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عقب نشینی کند.  

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته اعلام کرد که مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی با چهار هفته تاخیر اجرا می‌شود. بوریس جانسون در جمع خبرنگاران گفت: چند ماه پیش اعلام کردیم که نقشه راه خروج از قرنطینه محتاطانه و غیر قابل بازگشت است. اما این روند به گفته او باعث افزایش آمار مبتلایان و بستری شدن بیماران در این مدت شده است.

جانسون: باید یاد بگیریم که با ویروس کرونا زندگی کنیم

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه نمی‌توان به سادگی کرونا را از بین برد افزود: ما باید یاد بگیریم که با این ویروس زندگی کنیم. وی دریافت واکسن کرونا را یکی از راه‌های موثر مقابله با این ویروس عنوان کرد و افزود که واکسیناسیون به میزان قابل توجهی نرخ سرایت را کاهش می دهد، ضمن آنکه دریافت دو دوز واکسن، سطح ایمنی بالایی دربرابر شدت بیماری یا مرگ ایجاد می کند.

جانسون با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از شهروندان جوان انگلیسی واکسینه نشده‌ و گونه دلتا پرشتاب‌تر از پیش‌بینی دولت درباره موج سوم شیوع کرونا گسترش یافته است، عنوان کرد که مرحله چهارم (نهایی) رفع محدودیت‌های کرونایی از ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به ۱۹ جولای (۲۸ تیر) موکول شده است.

کارشناسان معتقدند که انگلیس درحالی با موج سوم مرگبار کرونا مواجه است که تا کنون فقط نیمی از جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند. آمار مبتلایان به گونه دلتا (هندی) کرونا که گفته می‌شود ۶۰ درصد در برابر واکسن مقاوم است طی هفت روز گذشته به ۴۲ هزار و ۳۲۳ مورد رسیده است.

  •