شهر خبر

دیدار ظریف با عبدالله عبدالله| تأکید بر ضرورت برگزاری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عبدالله عبدالله در آنتالیا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت‌وگوهای بین الافغانی تأکید کرد.

دیدار ظریف با عبدالله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در این شهر حضور دارد، امروز (پنجشنبه) با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستاندیدار و گفت‌وگو کرد. 

ظریف در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت‌وگوهای بین الافغانی تأکید کرد. 

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت تحولات افغانستان را تشریح کرد. 

آنگونه که ظریف در بدو ورود به آنتالیا اعلام کرد روز شنبه قرار است نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان درباره همکاری سه کشور برگزار شود. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و قرار است فردا هم ضمن شرکت در این نشست با برخی مقامات شرکت کننده از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار کند. 

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از سفر ظریف به آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد و افزود: ظریف در این اجلاس درباره دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد. 

خطیب‌زاده همچنین گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد. 

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا فردا (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. 

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.