شهرخبر

علاقمندی‌های این جریان سیاسی به ارز دیجیتال بیشتر شد!+جزییات

تارنمای اکسیوس نوشت: واحد کارزار حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا از این پس رمزارزهایی مانند بیت کوین یا دوج کوین را به عنوان مشارکت و کمک مالی از سوی طرفدارانش می پذیرد.

علاقمندی‌های این جریان سیاسی به ارز دیجیتال بیشتر شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ این تارنمای آمریکایی افزود: کمیته ملی حزب جمهوری خواه در کنگره نخستین حزب سراسری ایالات متحده است که کمک های رمزارزی را می پذیرد.

به این ترتیب این نهاد سیاسی در خط مقدم فناوری نابودکننده مالی قرار می گیرد که قوانین و مقررات تامین هزینه های مالی کارزارهای سیاسی و انتخاباتی را در معرض آزمون قرار می دهد.

کمیته ملی حزب جمهوری خواه اعلان کرده که کمک ها با استفاده از سازوکار پرداخت ساز بیت پی، فورا به دلار تبدیل و در حساب این نهاد واریز می کند. به این ترتیب این نهاد می تواند به جای سالانه ۱۰۰ دلار کمک ها تا مبلغ ۱۰ هزار دلار در سال را بپذیرد.

با اینکه کمیته ملی حزب جمهوری خواه در کنگره نخستین کمیته حزبی به شمار می رود که کمک های رمزارزی را می پذیرد، اما شمار اندکی از نامزدهای سیاسی فدرال پیش از این نیز کمک های رزامرزی را پذیرفته اند.

کمیسیون فدرال انتخابات، در باره تنش ها میان مقررات فدرال در باره شفافیت و افشای منابع مالی و ناشناس ماندن مالک و اهداکننده رمزارزها، ابراز نگرانی کرده است.  

کمیته ملی حزب جمهوری خواه در کنگره مانند دیگر نهادهای سیاسی که کمک های رمز ارزی دریافت می کنند، می گوید که با دقت اطلاعات در باره شناسایی افرادی را که از رمزارز برای کمک استفاده می کنند، گردآوری می کند.

این اقدام جمهوری خواهان نشانگر آن است که این حزب دست راستی آمریکا از حالا برای انتخابات 2024 خیز برداشته است. انتخابات 2020 که طی آن جو بایدن بر دونالد ترامپ غلبه کرد و به کاخ سفید راه یافت، شکاف های پنهان اجتماعی در جامعه آمریکا را در معرض دید عموم قرار داد، بطوری که وحشت از یک جنگ داخلی خونین سراسر آمریکا را طی پاییز تا اواسط زمستان پارسال فرا گرفته بود. هنوز پرونده ماجرای ورود تندروها و افراطی های طرفدار و وابسته به نئوکان ها به کنگره در حمایت از ترامپ بسته نشده است.