شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

بایدن بازهم جمهوری خواهان را عصبانی کرد!

حزب جمهوری خواه آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی « جو بایدن » در برابر « ولادیمیر پوتین » در اولین نشست دو رهبر آمریکا و روسیه واکنش منفی نشان داد.

بایدن بازهم جمهوری خواهان را عصبانی کرد!

به گزارش منیبان؛ از روزنامه « نیویورک پست » حزب جمهوری خواه آمریکا از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور این کشور در اولین نشست رسمی میان دو کشور روسیه و آمریکا به شدت انتقاد کرد. « الیز استفانیک » رئیس کنفرانس حزب جمهوری خواه در مصاحبه با شبکه خبری  « فاکس اند فرندز » از سیاست خارجی جو بایدن  در برابر  ولادیمیر پوتین به شدت انتقاد کرد و افزود بایدن  با قدرت در این جلسه حاضر نشده است . 

برپایه سخنان استفانیک، بایدن در این جلسه ضعف خود را با تصمیم ها و امتیازاتی که به دولت پوتین داد، ثابت کرد. برای مثال حزب جمهوری خواه به برداشتن تحریم ها درباره خطوط لوله گاز مناقشه برانگیز « نورد استریم » از روسیه به آلمان که در زمان  دولت ترامپ تحریم شده بود اشاره کرد.

با این وجود بایدن در پاسخ به این انتقادها گفته که او از تکمیل این پروژه ناراضی بود، اما هنگامی که کار دولتش آغاز شد، این پروژه  هم تقریبا تمام شده بود. آلمان نیز طرفدار تکمیل و  اجرای این پروژه بوده است. 

استفانیک در ادامه گفت و گو با این رسانه  به تمدید معاهده « نیو استارت» هم اشاره کرد؛ تواقفی که در سال ۲۰۱۰ درباره کنترل سلاح هسته ای میان آمریکا و روسیه بسته شده بود و بایدن در هفته های ابتدایی ریاست جمهوری خود آنرا تمدید کرد. وی در ادامه افزود تمدید این پیمان بدون تغییرات، هدف اصلی  کرملین بود که از سوی جو بایدن به آنها تقدیم شد. 

در ادامه این گزارش آمده است بسیاری از جمهوری خواهان دیگر از جمله « ریچارد هادسون » عضو کمیته اقتصاد و انرژی خانه نمایندگان آمریکا مخالفت و انتقاد خود را به روشنی از سیاست های بایدن و به ویژه نشست روز گذشته روسای جمهور روسیه و آمریکا  نشان دادند و اعلام کردند این جلسه جز پیام های اشتباه و عملکردهای بد ماحصلی نداشته است. 

روز گذشته جو بایدن و ولادیمیر پوتین در اولین ملاقات خود از زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن در ژنو توافق کردند تا درباره مسائل امنیت سایبری و کنترل سلاح های هسته ای گفت و گو کنند. در این ملاقات « آنتونی بلینکن » و « سرگئی لاوروف » وزرای خارجه دو کشور نیز حضور داشتند. 

این ملاقات دو جانبه واکنش های مثبت و منفی بسیاری در میان سیاست مداران و احزاب هر دو کشور  به دنبال داشت، اما همانگونه که پیش بینی می شد، این ملاقات گزک را به دست جمهوری خواهانی داد که تا روزها بعد از اعلام نهایی شکست ترامپ هنوز امید داشتند که کنترل کاخ سفید را از  دست ندهند.