شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#برجام#معاون وزیر

عراقچی: پیشرفت‌های ملموسی در مذاکرات وین داشته‌ایم اما هنوز برخی مسائل اساسی باقی مانده است


عراقچی: پیشرفت‌های ملموسی در مذاکرات وین داشته‌ایم اما هنوز برخی مسائل اساسی باقی مانده است

معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات احیای برجام در وین اعلام کرد که پیشرفت‌های ملموسی در مذاکرات وین حاصل شده است اما مذاکره بر سر برخی مسائل اساسی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس‌ هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد علی‌رغم پیشرفت‌های خوب و ملموسی که در مذاکرات احیای برجام در وین حاصل شده است، همچنان برخی مسائل مهم باقی مانده است که مذاکرات برای حل‌وفصل آنها همچنان ادامه دارد.

عراقچی در خصوص روند مذاکرات وین به الجزیره گفت: «همه طرف‌ها باید [برای احیای برجام] تصمیمات دشواری بگیرند. البته ایران از قبل با باقی ماندن در برجام چنین تصمیم دشواری را گرفته است.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم که ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم اما هنوز برخی مسائل اساسی باقی مانده است که ما در مورد آنها مذاکره می‌کنیم.»

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «اگر توافق هسته‌ای باقی بماند، ایران مهم‌ترین نقش را در حفظ آن داشته است. طرف‌های دیگر باید بدانند که ایران در این میان یک قربانی بوده است و واشنگتن باید در مذاکرات، اشتباهات گذشته خود را جبران کند.»

وی ادامه داد: «ایران طی این سال‌های به دلیل خروج آمریکا از برجام [و تحریم‌های ظالمانه] متحمل سختی‌هایی شد و اکنون ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که خروج آمریکا از برجام که در دولت ترامپ اتفاق افتاد، در دولت هیچ‌یک از رؤسای جمهور آینده آمریکا تکرار نخواهد شد.»

انتهای پیام/.