سرنوشت قاتل اعدامی که با کابوس چوبه دار می خوابید / در شوش رخ داد

 محکوم به قصاص که سال ها برای اجرای حکم اعدام در زندان شوش زندانی بود سرنوشتش عوض شد.

 اسکندر خطائی رئیس دادگستری شهرستان شوش در آیین صلح و سازش پرونده قتل در روستای بیت لوسی بخش مرکزی شوش، بخشش گناه و نقصان افراد توسط یکدیگر را موجب ثبات آرامش و سلامت روانی جامعه دانست.

به گزارش رکنا، وی افزود: دیروز بعد از ظهر ۲۶ خردادماه جلسه ای در مسجد روستای بیت لوسی در بخش مرکزی شوش در ارتباط با حل و فصل با خانواده مرحوم بیت اسماعیل که بیش از ۶ سال اختلاف داشته برگزار شد.

خطائی گفت: با وساطت بزرگان و گذشت خانواده محترم اولیای دم مرحوم بیت اسماعیل و طایفه محترم چعب وشعبه ویژه حل اختلاف عشایر دادگستری شهرستان شوش و با حضور سادات محترم و بزرگان عشایر عرب و لر منطقه و مسئولین شهرستان شوش موضوع مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت و خانواده محترم مقتول با عفو و گذشت قاتل، وی را از قصاص نجات داده و صلح و سازش بین طرفین حاصل گردید.

رئیس دادگستری شوش در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم نمود.

نجات محکوم به قصاص در شوش از پای چوبه دار