شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#ایران#روسیه

میخائیل اولیانوف:

مذاکرات وین در چارچوب‌های مختلف ادامه دارد

مذاکرات وین در چارچوب‌های مختلف ادامه دارد

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی وین، از ادامه گفتگوها در چارچوب های مختلف و هماهنگی امروز هیات روسیه با نمایندگان ایران برای ادامه گفتگوها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی وین، با انتشار پیامی، از ادامه مذاکرات وین میان ایران، آمریکا و قدرت‌های اروپایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «اولیانوف» در پیام توئیتری خود نوشت: گفتگوهای وین شامل دیدارهای متعدد در چارچوب‌های مختلف دوجانبه، سه جانبه، با ایران و بدون آمریکا، با آمریکا و بدون ایران و.... می‌شود. ما امروز بار دیگر با همکاران ایرانی خود تبادل نظر خواهیم داشت.

این در حالی است که یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که اختلافات مهمی در مذاکرات احیای برجام در وین باقی مانده است.

این سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه اضافه کرد که زمان به نفع هیچ طرفی نیست و لذا باید تصمیمات شجاعانه ای هرچه زودتر برای احیای توافق هسته‌ای ایران اتخاذ شود.

«انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام نیز پیشتر اعلام کرد که به باور وی، گفتگوهای وین به ثمر خواهد نشست و می‌توان با پُل زدن روی موانع، مسئله را حل کرد.

به گفته این دیپلمات اروپایی، پیشرفت‌هایی برای عبور از سد موانع در مذاکرات وین حاصل شده است و طرفین مذاکره کننده هم با این هدف به وین آمده‌اند که درباره رویکردهای مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشند؛ حال آنکه در نهایت این روند موفقیت آمیز خواهد بود هرچند ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد.