شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

سخنگوی جنبش حماس:

انتفاضه جوانان کرانه باختری، آزادی فلسطین را تضمین خواهد کرد

انتفاضه جوانان کرانه باختری، آزادی فلسطین را تضمین خواهد کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی اظهار داشت: انتفاضه جوانان فلسطینی در کرانه باختری، آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستها را تضمین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز پنجشنبه سخنانی را در خصوص اهمیت انتفاضه در برابر رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: آنچه که آزادسازی فلسطین را تضمین خواهد کرد، انتفاضه جوانان فلسطینی در کرانه باختری است. از دیدگاه ما این انتفاضه تنها راه بیرون راندن صهیونیست‌ها از اراضی فلسطین است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس یادآور شد: بدون شک، خونِ کسانی که توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری ریخته می‌شود، پایمال نخواهد شد. جوانان فلسطینی به ویژه در کرانه باختری قادر به حفاظت و حراست از مسأله فلسطین هستند.

گفتنی است، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته دکتر مِی عفانه زن ۲۹ ساله فلسطینی را در قدس اشغالی به ضرب گلوله به شهادت رساندند. «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این خصوص گفت: این جنایت، خوی توحش صهیونیست‌ها را بار دیگر به همگان نشان داد. تنها پاسخ مناسب به این دست از جنایت‌ها فعال سازی شیوه‌های مختلف مقاومت در قدس و کرانه باختری است.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: تنها راه مقابله با این جنایات، مقاومت و رویارویی با اشغالگران در سرتاسر اراضی اشغالی است. تجربه‌های گذشته نشان داده است که جهانیان همچنان در برابر رنج و محنت‌های ملت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و تنها راه مقابله با اشغالگران، انتفاضه و خیزش سراسری است.

در همین حال، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین عنوان کرده است: ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین بیانگر خوی وحشیگری این رژیم و نادیده گرفتن قوانین و معاهدات بین‌المللی است که سکوت جامعه جهانی، عادی‌سازی روابط با این رژیم و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با آن موجب تشویق هرچه بیشتر آن به ارتکاب چنین جنایاتی می‌شود.