شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

چین جدیدترین اقدام فضایی خود را عملی کرد

چین بامداد پنجشنبه یک فضاپیمای حامل سه فضانورد را با موشک لانگ مارچ ۲ اف به ایستگاه فضایی خود مستقر در مدار پائینی کره زمین فرستاد.

چین جدیدترین اقدام فضایی خود را عملی کرد

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛ ایستگاه فضایی "تایه" برای طولانی ترین اقامت فضانوردان چینی در مدار زمین ساخته می شود.

موشک حامل فضاپیمای "کشتی الهی" حدود ساعت ۶ بامداد به وقت ایران از مرکز پرتاب ماهواره جیکوان در استان گانسو در شمال غربی چین برخاست.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۶ به این سو است که چین یک فضاپیما را با سه سرنشین از طریق موشک لانگ مارچ از صحرای گوبی به مدار زمین پرتاب می کند. چین در این ماموریت که بعد از پنج سال اجرا می شود، این فضانوردان را برای اقامت سه ماهه به یک ماژول فضایی در مدار زمین منتقل می کند که می تواند رکورد ۳۰ روزه چین را در سال ۲۰۱۶ بشکند.

"شنزو ۱۲" (Shenzhou-۱۲) به معنای "کشتی الهی" سومین مأموریت از ۱۱ ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی چین تا سال ۲۰۲۲ خواهد بود. در این میان، چهار ماموریت با این فضاپیما انجام می شود که ۱۲ فضانورد چینی را به فضا می فرستند. این تعداد بیشتر از ۱۱ زن و مردی است که چین در سال ۲۰۰۳ به مدار زمین اعزام کرده بود.

چین که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود، دومین کشوری بود که سال جاری میلادی، مریخ نورد خود را دو سال پس از فرود اولین فضاپیمای این کشور در آن طرف ماه، روی مریخ فرود آورد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که کاوشگر چانگ ئه ۵ چین حامل نمونه های خاک و سنگ کره ماه آذرماه سال ۱۳۹۹ بعد از انجام موفقیت آمیز ماموریت فضایی خود، در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمده است.