شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#افغانستان

رایزنی افغانستان با ترکیه برای امنیت فرودگاه کابل

فرودگاه کابل

پس از ابراز تمایل ترکیه برای ادامه حضور در افغانستان، دولت کابل رایزنی برای تامین امنیت فرودگاه کابل توسط ترکیه را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های افغان اعلام کردند که دولت این کشور برای سپردن مسئولیت تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به نظامیان ترکیه در حال رایزنی است.«رحمت‌الله اندر» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به «طلوع نیوز» گفت که کابل در این باره تصمیمی را خواهد گرفت که سودش برای افغانستان قابل لمس باشد.

اندر اظهارداشت: «پس از خروج نیروهای خارجی، تمام فرودگاه‌های ما از جمله فرودگاه کابل فعال می‌ماند و ما آن انتخاب را می‌کنیم که سودش ملموس باشد».«ویس احمد برمک» وزیر کشور سابق افغانستان نیز در این باره گفت: ترکیه عضو ناتو است و می‌تواند یک پل ارتباطی میان کشورهای اسلامی و جامعه غرب باشد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از اجلاس ناتو به خبرنگاران گفته بود که آنکارا برای تامین امنیت فرودگاه کابل به حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و مالی آمریکا و نیز همکاری پاکستان و مجارستان نیاز دارد.این در حالی است که طالبان تصریح کرده با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر عنوان و از هر کشوری مخالف بوده و نسبت به حمله به این نیروها هشدار داده است.

منبع: تسنیم