شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#نخست وزیر

گفتگوی «اسماعیل هنیه» با نخست‌وزیر مغرب درباره مسئله فلسطین


گفتگوی «اسماعیل هنیه» با نخست‌وزیر مغرب درباره مسئله فلسطین

اسماعیل هنیه در جریان سفر خود به «رباط» با نخست وزیر مغرب دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در جریان سفر خود به مغرب با «سعد الدین العثمانی» نخست وزیر این کشور درباره راه های حمایت از مسئله فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر مغرب گفت که از 6 ماه گذشته از هیئت حماس برای سفر به مغرب دعوت شده بود اما امکان انجام آن فراهم نبود.

وی در گفتگو با اسماعیل هنیه اظهار داشت که مسئله فلسطین به اندازه مسئله صحرای غربی برای مغرب اهمیت و اولویت دارد؛ به این معنا که دولت و ملت مغرب جایگاه بالایی برای مسئله فلسطین قائل هستند.

اسماعیل هنیه نیز به نوبه خود در این دیدار اعلام کرد که مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه دشمن صهیونیستی را شکست داده ووظایف بسیار بزرگی برای مرحله بعد از این پیروزی دارد که درباره آنها با برادران خود در مغرب بحث و گفتگو خواهیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از مواضع حمایتی ملت مغرب از مسئله فلسطین با تاکید بر اهمیت روابط میان دو طرف اعلام کرد که این روابط تنها یک ارتباط اضطراری و یا مصلحتی نیست.

سفر اسماعیل هنیه به مغرب در چارچوب سفرهای او به چندین کشور جهت بحث درباره راه‌های بازسازی غزه و حمایت از آرمان فلسطین صورت گرفته است.

این اولین سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مغرب بوده که به دعوت حزب مغربی «عدالت و توسعه» صورت گرفته است.

دوازده تن از اعضای دفتر سیاسی حماس از جمله «موسی ابومرزوق»، «عزت الرشق»، «حسام بدران» و «خلیل الحیه» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، هنیه را در این سفر همراهی کردند.

یک منبع در حزب عدالت و توسعه گزارش داد که هیأت حماس با سران این حزب درباره آخرین تحولات فلسطین و راه‌های حمایت از آن بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده بودند که رئیس دفتر سیاسی حماس در روز‌های آتی به ایران، لبنان و ترکیه سفر و با مقامات ارشد این کشورها دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/