به گزارش برنا، دکتر روحانی، رئیس جمهور، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت بهداشت گفت: روزگاری بود که هر ایرانی وقتی به شهرهای پیشرفته می رفت و دیدن می کرد و متروها را می دید می گفت چه زمانی در تهران شاهد مترو خواهیم بود.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

تلاش های خوبی در دولت های مختلف برای استفاده از مترو برای مردم انجام شده  است. از شروع مجلس دوم، نمایندگان برای فعال شدن مترو اقدام کردند. یادم نمی رود و خدا آیت الله هاشمی را رحمت کند که ایشان در حرکت مترو، نقش زیادی داشتنند.

از دری نجف آبادی یاد می کنم که هر دو به عنوان نماینده برای مترو تهران مسئول شدیم. واکسیناسیون رانندگان را حتما در اولویت قرار می دهیم. نسبت به 5 هزار دستگاه اتوبوس و 420 دستگاه واگن اقدام خواهیم کرد.

مردم می توانند فضای سرد را جبران کنند مردم امشب را شب قدر، قرار دهند و فردا پای صندوق آرا بروند. فضا را فردا گرم کنیم.

به خاطر تجربه 8 ساله ای که دارم، رییس جمهور برای حل مشکلات داخلی و بین المللی نیازمند آرا مردم است.

گله هست اما برای فردا این گله را مورد نظر قرار ندهیم شاید فردی مدنظر ما نباشد اما اگر فرد نزدیکی مدنظر ما بود به او رای بدهیم.

ما در حوزه سلامت انقلاب ایجاد کردیم و بی انصاف ترین آدم هم، نمی تواند این اقدامات را منکر شود.

5 هزار و 500 دستگاه کمک تنفسی و 185 سی تی اسکن به امکانات کشور اضافه شده است. اول کرونا دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی داشتیم و الان به 400 رسیده است. از همه کادر سلامت تشکر می کنم و در برابر عظمت آنها خم می شوم.

امروز بیش از 1200 تخت در کشور ما افتتاح می شود. در یک سال 14 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی اضافه شده که در تاریخ کشور بی نظیر است.

مترو بسیار اهمیت دارد. برای حمل و نقل فضای زمین و خیابان به تنهایی کافی نیست. یا ناچاریم به فضای بالا برویم یا به زیر زمین، بهترین آن زیر زمین در دنیا است.

 یکی از خدمات این دولت کمک در بخش مترو بود و مردم منصف می دانند در شرایط جنگ تحمیلی و کرونا چه اقداماتی انجام دادیم. رشد اقتصادی مثبت 3.6 افتخار بزرگی است. آمار بانک مرکزی همه حرف های نادرست را شست و ذهن مردم را تمیز کرد.

دولت در جنگ و کرونا دارای رشد اقتصادی است حتی اگر یک درصد هم بود، قابل تامل است.