به گزارش برنا؛  پیروز حناچی در جریان افتتاح ایستگاه مترو مدافعان سلامت گفت: خط 7 متروی تهران دارای 27 ایستگاه است که تاکنون 22 ایستگاه آن افتتاح شده است

او با بیان اینکه در حال حاضر افتتاح یکی از ایستگاه های خط 7 که در کنار بیمارستان امام خمینی است را داریم که این ایستگاه به نام  مدافعان سلامت نام گذاری شده  است، افزود: در شرایط تحریم ظالمانه و پاندمی کرونا زحمات همکاران من کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و رعایت ضوابط حاکمیتی، رعایت صف جمعیتی در توسعه شهر و حفاظت از باغات و فضای سبز که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بود مورد توجه قرار گرفت.

حناچی با بیان اینکه لایحه منابع مالی پایدار  برای حمایت از اداره امور شهر در دستور کار قرار گرفته و  افزایش یک درصدی مالیات محلی از یادگار های این دولت است، تاکید کرد: اوراق مشارکت و حداکثر در این دولت فعال شد و بخش عمده تامین منابع در دولت دوازدهم انجام گرفت، تمام این کار ها بدون حمایت دولت این کار صورت نمی گرفت.

حناچی با اشاره به اینکه سهم بودجه حمل و نقل عمومی از 71 صدم درصد به 3 دهم درصد کاهش یافته است، گفت: با پشتیبانی وزارت کشور بیمه آتش نشانان جز اهداف شهری قرار گرفت، به تازگی نیز دیدیم که همکاران من در آتش نشانی چگونه در جنوب تهران از بروز یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند.

او بیان کرد: حذف تبصره های غیر شفاف بودجه با دستور العمل وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت و تهران جر اولین شهری بود که این اقدام در آن انجام شد.

حناچی گفت: تلاش برای کاهش و کنترل نیروی انسانی توسط وزارت کشور در شهرداری در دستور کار قرار گرفت و بزرگترین پرونده های فساد و زمین خواری در دولت یازدهم و دوازدهم در شهرداری کشف شد.

او با بیان اینکه ارتقای تاب اوری شهری در خصوص حوادث در این دوره سرمایه گذاری شد، گفت: این اقدامات باعث شد سیل در سال 98، تهران را درگیر نکند

شهردار تهران گفت: 42 درصد شهر را ارزان تر اداره کردیم  و مناسب سازی ایستگاه های مترو، تهیه پله برقی و آسانسور مورد توجه قرار گرفت همچنین 170 میدان میوه و تره بار، 261 کیلومتر پیاده راه،  279  عدد بی ارتی مورد مناسب سازی قرار گرفت.

انتهای پیام/