شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#افغانستان#طالبان

روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین‌الافغانی هنوز شروع نشده است


روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین‌الافغانی هنوز شروع نشده است

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت که افغانستان و طالبان هنوز به مرحله آغاز مذاکرات نرسیده‌اند و تاکید کرد که کلید صلح افغانستان در کابل است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که کلید صلح افغانستان در پاکستان نیست و اگر دولت افغانستان آماده مذاکرات معنادار با طالبان باشد، کلید صلح در کابل است.

وی افزود که هنوز مذاکرات بین افغانستان و طالبان آغاز نشده است و دیدارهای متعدد دو طرف در قطر را در سطح تماس دانست.

کابلوف به «دویچه وله» گفت: مذاکرات وقتی آغاز می‌شود که دو طرف دستورکار مشترک را مشخص کنند و مطابق آن پیش بروند؛ ما هنوز چنین چیزی را بین کابل و طالبان ندیده‌ایم.

نماینده ویژه پوتین درباره گزارش‌ها درباره انتقال پایگاه‌های نظامی آمریکا از افغانستان به آسیای مرکزی نیز آن را شایعه خواند و تاکید کرد که مقامات ازبکستانی و تاجیکستانی به روسیه گفتند که از آن‌ها برای میزبانی از پایگاه‌های آمریکا درخواست نشده است.

کابلوف همچنین اظهار داشت که تقویت مرزهای مشترک تاجیکستان با افغانستان توسط روسیه ارتباطی به خروج نظامیان خارجی از افغانستان ندارد و تقویت مرزهای این کشور از سال‌ها پیش جریان داشته است.

وی تصریح کرد که با رفتن و یا ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان وضعیت امنیتی هیچ تغییری نخواهد کرد و مسکو نگرانی در این باره ندارد زیرا برای دوران پسا خروج آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/.