به گزارش برنا؛ در این راستا تحول بنیادین و ایجاد زیرساخت لازم برای افزایش عملکرد و بهره‌وری و صیانت از حقوق باشگاه در برنامه قرار گرفته است.

هدف از این اقدام‌ها رفع موانع و نقایص موجود، پیش روی بخش حقوقی برای دسترسی سریع‌تر به مستندات و مدارک مورد نیاز برای حضور قوی‌تر در محاکم مختلف است.

بخش حقوقی باشگاه با وجود درگیر بودن با پرونده‌های متعددی که در دست رسیدگی دارد، برای حل همیشگی این مشکلات ، توان و زمان زیادی را روی کلاسه، تجمیع و مرتب کردن پرونده‌ها، گردآوری مستندات، یکپارچه‌سازی بایگانی، ایجاد دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز، ایجاد بایگانی الکترونیک و اقدام‌های متعدد دیگر برای هوشمندسازی این بخش کرده است که در آینده جلوی بسیاری مشکلات را خواهد گرفت. همچنین باعث تسهیل، تسریع و تقویت امور در این بخش خواهد شد.

در حال حاضر، در کمیته حقوقی تیمی 10 نفره زیرنظر دکتر حسین‌پور شرفشاد در کنار رسیدگی به دعاوی، پیگیری پرونده‌های مفتوح و تنظیم لوایح دفاع و شکایات، در حال ایجاد زیرساخت لازم هستند تا در آینده، فارغ از این که مسئولیت که بخش بر عهده چه فردی باشد، مشکلاتی که طی سال‌های اخیر و هم اکنون برای بخش حقوقی و وکلای باشگاه وجود دارد، برچیده شود.

دسته‌بندی‌ها و فرم‌سازی پرونده‌ها و مدارک ادامه دارد؛ به شکلی که در هر مورد، دیگر نیاز به جمع‌آوری موارد از بخش‌های مختلف نباشد و مهم‌تر آن‌که، در جریان دفاع از حقوق باشگاه، مستندات از قلم نیفتد.

یکی از مشکلات حقوقی باشگاه در سال‌های گذشته این بود که شکایتی از پرسپولیس صورت می‌گرفت یا این که باشگاه در دفاع از حقوق خود، طرح دعوا می‌کرد اما وکلا یا به مستندات مورد نیاز برای تقویت لوایح و دفاعیات دسترسی به موقع نداشتند یا این که اصولا از بعضی مدارک و مستندات مانند رسیدهای پرداخت یا توافق‌نامه‌ها و حتی تخلفات طرف مقابل، اطلاعی در دست نبود. در بهترین حالت، این‌گونه بود که وکلا و بخش حقوقی باشگاه به جای آن که روی تنظیم لوایح و استراتژی دفاع تمرکز کنند، بخش اعظم انرژی و توان خود را صرف تهیه مدارک مورد نیاز می‌کردند و باز این اطمینان وجود نداشت که موردی از قلم نیفتاده باشد.

همه این مسائل باعث می‌شد، با وجود انرژی بسیاری که صرف می‌کردند و همچنین با وجود تبحری که در کار خود داشتند، نتیجه دلخواه حاصل نشود.

معاونت حقوقی پس از عهده‌دار شدن مسئولیت خود، با شناسایی این مشکل و ضعف ساختاری، درصدد رفع آن بر آمده است و اکنون شاهد شکل‌گیری یک ساختار جدید در بخش حقوقی هستیم. این موضوع از سوی هیات مدیره و مدیرعامل نیز مورد تاکید ویژه قرار دارد.

انجام این اقدامات، امری ضروری برای دفاع از منافع باشگاه در محاکم حقوقی، کیفری، فوتبالی و بین‌المللی است تا اتفاقات گذشته تکرار نشود. در حال حاضر برای همه پرونده‌ها پیش‌نویسی خلاصه از موضوعات، روند پرونده و مستندات نیز تهیه شده که مطالعه آن و دسترسی به اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. در اقدامی جدید قرار است، بایگانی الکترونیک و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و همچنین ایجاد دسترسی و اتصال به سامانه‌های مختلف از جمله سامانه قوه قضاییه نیز انجام شود.