شهر خبر

اختصاصی| ضعف در نظارت و توزیع منجر به کمبود دارو شده/ داروهای خاص به شهرستان‌ها نمی‌رسد

اختصاصی| ضعف در نظارت و توزیع منجر به کمبود دارو شده/ داروهای خاص به شهرستان‌ها نمی‌رسد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی داروهای اعصاب در داروخانه‌ها کمیاب شده است دلیل آن را در ضعف در سیستم نظارتی و توزیع مناسب آن و همچنین جولان دلالان عنوان کرد.

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره کمبود برخی داروها در داروخانه‌ها اظهار داشت: متأسفانه اخباری از کمبود برخی داروها به ویژه داروهای اعصاب و روان شنیده‌ام این در حالی است که مصرف این داروها در جامعه بالا است و کمبود این داروها می‌تواند آسیب‌هایی را به بیماران و آرامش جامعه وارد کند.

وی با بیان اینکه فقدان نظارت و ضعف در این بخش منجربه کمبود دارو در داروخانه‌ها شده است، همچنین ضعف در توزیع دارو کاملاً مشهود است و عملاً شاهد توزیع عادلانه داروها در داروخانه‌ها نیستیم. این در حالی است که داروهای کمتری به شهرها و مناطقی که از مرکز فاصله دارند می‌رسد.

فاضلی اظهار داشت:‌ سودجویی برخی دلالان منجر به کمبود دارو شده است در حالیکه دود این موضوع به چشم مردم می‌رود این در حالی است که مقادیر مناسبی ارز 4200 تومانی برای واردات دارو یا مواد اولیه تخصیص یافته بود اما چون به موقع به واردکنندگان داده نشده کمی توانسته در زمینه تولید دارو مشکلاتی را ایجاد کند.