به گزارش برنا؛ محمد حقانی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره انتخابات شورا های شهر و روستا گفت: اگر ما اعتقاد داریم که شهر را مردم باید اداره کنند و نمایندگان مردم برنامه ریز، سیاستگذار و اداره کننده مسائل شهری باشند باید در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کنیم.

قانون انتخابات شورای شهر نیازمند بازنگری است

او با بیان اینکه باید افرادی را انتخاب کنیم که به نمایندگی مردم به شورا بروند و نقطه نظرات خود را بیان کنند، گفت: قانون شوراهای اسلامی شهر دارای مشکل است و نوعی هیچ محدودیت، شاخص و استانداردی برای اینکه چ افرادی به عنوان نماینده خود را تعیین کنند، وجود ندارد.

حقانی افزود: بسیاری از افراد متاسفانه بدون هیچگونه اطلاعی از چگونگی اداره شهر، نظارت بر اداره شهر و مسائل مربوط به مدیریت شهر، صرفا برای اینکه در شورای شهر باشند نام نویسی می کنند و احیانا چون در لیست ها قرار می گیرند، رأی می آورند.

قانون شوراها نیازمند بازبینی است

حقانی افزود: قانون شوراها باید به ترتیبی بازبینی شوند و محدودیت های متخصص گرایانه برای آن معلوم باشد که افرادی باید برای شورا های اسلامی شهر نام نویسی کنند که دارای شناخت و تخصص لازم در این زمینه باشند.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: انبوه اسامی موجود در لیست ها در فضای مجازی یا در فضای فیزیکی در سطح شهر مردم را سردرگم می کند چرا که ما حزب نداریم و براساس مرام نامه احزاب اسامی کاندید ها اعلام نمی شود.

او با بیان اینکه در شهرهای کوچیک تر یا روستا این مشکل وجود ندارد چرا اکثرا قومیتی و محلیتی رای می دهند اما در شهر های بزرگ و کلان شهر ها این امر کاملا مشهود است، گفت: پراکندگی نامزد های انتخاباتی نیز مشکلی است که وجود دارد و به طور مثال در این راستا از یک محله ای سه نفر برای شورا ها نامزد می شوند و از طرفی محله ی دیگر شهری هیچ نامزدی ندارد.

اولویت توجه به شورایاری ها

حقانی گفت: بهتر است ابتدا به شورایاری ها پرداخته شود و بعد از تشکیل شورای منطقه، شورای اسلامی شهر تهران را شکل می دادیم.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: عدم شناخت مردم به افرادی که به آن ها رأی می دهند صرفا به استناد فضای مجازی و لیست ها بعدا مشکلاتی را ایجاد می کند که جبران ناپذیر است.