به گزارش برنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران شهریور ماه مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا را پیش رو دارد و باید خود را برای حضور در این رویداد مهم آماده کند. در این راستا بعد از دو سال تعطیلی بالاخره تشکیل شد و دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های بلاروس و ازبکستان انجام داد. ملی‌پوشان در اولین دیدار حساب ۶ بر صفر مقابل بلاروس و در ادامه با نتیجه ۵ بر صفر برابر ازبکستان شکست خوردند. 

سمیه شهبازی، مربی فوتبال درباره عملکرد ملی پوشان در این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار کرد: باید قبول کرد که ما برای حضور در این تورنمنت زمان زیادی جهت آماده سازی تیم نداشتیم. در یک تایم کوتاه آنهم فقط در صرفا برای شناخت بیشتر بازیکنان اردوها را برپا کردیم. دو بازی انجام دادیم که بلاروس یک تیم اروپایی و خوب است و ازبکستان هم در فوتبال صاحب سبک است.

او با اشاره به لزوم برگزاری بازی‌های تدارکاتی قبل از حضور در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا گفت: این بازی‌ها خوب بود ولی از الان خیلی زود است که بخواهیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. صرفا برای داشتن یک تیم هماهنگ و خوب انجام بازی کافی نیست باید تمرینات درست و منظم را هم در برنامه آماده سازی تیم بگنجانیم. بچه های تیم ملی اعتماد به نفس پایینی دارند بنابراین اگر همانطور که گفته شده قرار است بازی تدارکاتی با شارلوا بلژیک داشته باشیم که بی شک این نوع بازی های تدارکاتی می تواند کمک شایانی به تیم ملی کند. 3