شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

تاثیر سلاح‌های آمریکایی در مرگ میلیون‌ها نفر در سطح جهان

تاثیر سلاح‌های آمریکایی در مرگ میلیون‌ها نفر در سطح جهان

آمریکا سالانه تسلیحات بسیاری را به کشورهای مختلف جهان می‌فروشد که به مرگ غیرنظامیان زیادی منجر می‎شود.

به گزارش مشرق، در مقطعی از تابستان سال ۲۰۱۸، توافقی میان آمریکا و عربستان سعودی به امضا رسید که ۲۲۷ کیلوگرم بمب‌های هدایت شونده لیزری شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» بخشی از تسلیحات بسیاری بود که به ریاض تحویل داده شد.

به گزارش «کانسورتیوم نیوز»، در ماه آگوست همان سال یکی از این بمب‎های شرکت «لاکیهد مارتین» به اتوبوس کودکان مدرسه‌ای در یمن اصابت کرد.

در میان شوک و اندوه بسیار، خانواده‌های این کودکان متوجه شدند بمب استفاده شده در این حمله ساخت شرکت «لاکهید مارتین» بوده است.

چیزی که خانواده این قربانیان قطعا می‌دانند این است که دولت و به ویژه وزارت خارجه آمریکا و رئیس جمهور این کشور، فروش این بمب‌ها را به عربستان که به کشتار کودکانشان منجر شد، تایید کرده‎اند؛ بخشی از روندی که در آن «لاکهید مارتین» با فروش سالانه میلیون‌ها دلار سلاح، ثروت بسیاری را به دست آورده است.

همزمان با قربانی شدن ۴۰ کودک یمنی با بمب ساخت شرکت «لاکهید مارتین»، شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا به فروش سلاح به رژیم‌های سرکوبگر در جهان ادامه می‌دهند و موجب کشته شدن تعداد بی‎شماری از افراد در کشورهای مختلفی مانند فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان و بسیاری از کشورهای دیگر می‌شوند.

در بسیاری از این موارد، مردم آمریکا درباره این موضوع نظری ندارند که فروش این تسلیحان به نام آن‌ها و برای سود کلان بسیاری از شرکت‌های خصوص صورت می‌گیرد.

در جدیدترین مورد از این توافق‎ها، تسلیحات هدایت شونده دقیقی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی فروخته شده که این این تسلیحات نیز سرنوشت مشابهی با دیگر تسلیحات فروخته شده پیدا کردند.

خبرهای مربوط به این فروش تسلیحاتی در بحبوحه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت حدود ۲۱۰۰ نفر منجر شده، انتشار یافت.

زمانی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله می‌کند این کار را با تسلیحات ساخت آمریکا انجام می‌دهد.

فروش سلاح در آمریکا بسیار گیج کننده است؛ هر چند وقت یکبار گزارشی از یک فروش سلاح آمریکا به کشوری خاص که میلیون‌ها و یا شاید میلیاردها دلار ارزش داشته باشد، منتشر می‎شود، اما مردم این کشور نمی‌پرسند که‌ این سلاح‌های «ساخت آمریکا» به کجا می‌روند.

بسیار پیشتر از آنکه خبر فروش این تسلیحات به گوش مردم آمریکا برسد، مجوز فروش آن‌ها صادر شده و هواپیماهای آمریکایی سلاح‌هایی را انتقال می‌دهند که بسیاری از مردم این کشور، هرگز نام آن‌ها را نیز نشنیده‎اند.

منبع: میزان