شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال

نعش‌کش به جای آمبولانس

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

در یکی از دیدارهای فوتبال خوزستان، به جای حضور خودروی آمبولانس، خودروی نعش‌کش کنار زمین حاضر شده بود.

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

خبرورزشی - دیدار تیم‌های آیندگان ملاثانی و آزادگان مسجدسلیمان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر امید فوتبال خوزستان سه‌شنبه ۲۵ خرداد در ملاثانی برگزار شد و نکته حائز اهمیت این بود که به جای این‌که خودروی آمبولانس با تمام تجهیزات کنار زمین باشد تا در صورت رخ دادن حادثه احتمالی در این بازی بتواند کمک‌دهنده باشد، یک دستگاه خودروی نعش‌کش کنار زمین حضور داشت.

تنها مشخصه این‌ که آمبولانس کنار زمین حضور دارد، نوشته روی این خودرو بود که روی آن "آمبولانس شهرداری ملاثانی" نقش بسته بود اما در این خودروی به اصطلاح آمبولانس، حتی خبری از تجهیزات احیاکننده نیز نبود و تنها یک پتو و برانکارد در آن وجود داشت.

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

بر اساس گزارش ایسنا، در حالی این اتفاق در دیدار دو تیم خوزستانی رخ داد که حضور آمبولانس با تمامی تجهیزات برای هر رویداد ورزشی اعم از فوتبال ضروری است. هرچند به نظر می‌رسد این مساله مهم، بعضا در رقابت‌های استانی مغفول مانده و رعایت نمی‌شود.

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

سهل‌انگاری در چنین مواردی می‌تواند اتفاقات جبران ناپذیری را رقم بزند.

اگر اتفاق بازی دانمارک فنلاند در چنین شرایطی تکرار شود ...

درباره حادثه شوک‌آوری که برای کریستین اریکسن ستاره تیم ملی دانمارک در جریان بازی این تیم برابر فنلاند رخ داد، نظرهای متفاوتی ارائه شده است اما یک نکته که از سوی مانوئل مارینا پزشک متخصص قلب و عروق قابل تامل است.

او می‌گوید: به نظر من که او دچار ایست قلب شد. در اکثر مواقعی که یک بازیکن ناگهان و بدون برخورد با کسی به زمین می‌افتد، مشکل قلبی است. به همین دلیل اولین دقایق پس از بروز حادثه برای نجات جان بازیکنی که دچار این مشکل می‌شود، بسیار حیاتی است. خیلی خوش‌شانس بودیم که یک دستگاه شوک قلبی در ورزشگاه وجود داشت. همچنین ساعات بعدی که بازیکن در بخش مراقب‌های ویژه سپری می‌کند هم بسیار حیاتی هستند تا از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آید.

این پزشک از وجود دستگاه شوک قلبی در استادیوم محل برگزاری دانمارک - فنلاند صحبت کرده است. اگر نخواهیم فوتبال سطح یک اروپا را با یک بازی در سطح لیگ استانی در کشورمان مقابسه کنیم اما جان بازیکنان در هر سطحی دارای ارزشی یکسان است. انتظار وجود دستگاه شوک در استادیوم‌های بزرگ و اصلی کشور هم نداریم اما وجود یک آمبولانس با حداقل‌های امکانات مراقبت‌های پزشکی برای هر سطحی از فوتبال کشورمان ضروری است.

فکر کنید اتفاقی مانند آنچه در دیدار دانمارک - فنلاند برای یک جوان فوتبالیست کشورمان بیفتد و ما حتی آمبولانس در استادیوم نداشته باشیم ...