شهر خبر

یورو ۲۰۲۰| مانچینی: سوئیس را مجبور به ارتکاب اشتباه کردیم/ دنبال آمار و ارقام نیستیم


یورو 2020| مانچینی: سوئیس را مجبور به ارتکاب اشتباه کردیم/ دنبال آمار و ارقام نیستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا از شاگردانش به خاطر ارائه یک نمایش تحسین‌برانگیز دیگر در یورو ۲۰۲۰ که منجر به صعود آنها شد، تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایتالیا دومین برد متوالی خود در رقابت‌های یورو 2020 را با تحمیل شکست 3 بر صفر به سوئیس کسب کرد تا ضمن بازگشت به صدر جدول گروه A، به‌عنوان اولین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 شود.

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا در پایان این بازی گفت: لطفاً این پیروزی را فقط به من نسبت ندهید. همه اعضای تیم ملی ایتالیا این برد را کسب کردند. تیم ما این برد را کسب کرد و من فقط نبودم. شک نکنید که این نمایش‌ها ادامه‌دار خواهد بود. تمام بازیکنان ما انگیزه دارند. از جمله دومنیکو براردی. من قبل از تورنمنت با او صحبت کردم و دیدم که چقدر روحیه و انگیزه دارد. او یکی از بهترین بازیکنان ما در این بازی بود.

با این پیروزی نوار پیروزی‌های متوالی تیم ملی ایتالیا ادامه پیدا کرد و تعداد آنها به عدد 10 رسید. مانچو اما این موضوع را کم‌اهمیت دانست و گفت: ما دنبال اعداد و ارقام نیستیم. ما فقط می‌خواهیم که ایتالیا پیروز باشد.

سرمربی آتزوری درباره بازی هم گفت: سوئیس تیمی قوی است. ما این را می‌دانستیم و پیش‌بینی یک بازی سخت را کرده بودیم و همینطور هم شد. ما موقعیت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم زودتر هم به گل برسیم. دقیقاً همان جاهایی هم که فکر می‌کردیم تحت فشار قرار گرفتیم. در نهایت اما بردی را که لایقش بودیم، کسب کردیم. در دقایق ابتدایی کمی به دردسر افتادیم، اما به تدریج پرس از جلو را شروع و سوئیس را مجبور به ارتکاب اشتباه کردیم. بازیکنانم کارشان را بسیار خوب انجام دادند. این دومین بازی ما در پنج روز بود و گرمی هوا هم کارمان را سخت‌تر کرد. ما سیستم تیم را عوض کردیم تا بازیکنان بتوانند نفسی بکشید، چون آنها خسته بودند و این تغییر لازم بود.

مانچینی درباره مصدومیت جورجو کیه‌لینی کاپیتان و مدافع میانی تیمش که در اواسط نیمه اول مجبور به ترک میدان شد هم گفت: باید فردا ببینیم که چه اتفاقی برای او رخ داده است. امیدواریم اتفاق خاصی نباشد. او برای ما بازیکنی فوق‌العاده ارزشمند و فوق‌العاده باتجربه است.

بازی آخر تیم ملی ایتالیا در مرحله گروهی یورو 2020 مقابل ولز است. ایتالیا در صورت کسب یک تساوی هم به عنوان صدرنشین گروه A صعود خواهد کرد.

مانچو اما تأکید کرد که تیمش در آن بازی هم برای کسب پیروزی به میدان خواهد رفت. وی عنوان کرد: ما برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رویم. ببینیم چه می‌شود. این پیروزی را به همه ایتالیایی‌ها که این روزها، اوضاع سختی را سپری می‌کنند، تقدیم می‌کنیم.

 

انتهای پیام/