شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

پیشرانه جدید پژو ۲۰۷ آی و پارس معرفی شد

با توجه به گفته های اخیر مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، از ابتدای سال ۱۴۰۱ پیشرانه TU5 از مدار تولید خارج می شود و پیشرانه ای جدید و ارتقا یافته بر روی خودروهایی چون پژو ۲۰۷ آی و پارس LX نصب خواهد شد.

پیشرانه جدید پژو ۲۰۷ آی و پارس معرفی شد

به گزارش منیبان به نقل از  اسب بخار ، در حال حاضر پیشرانه TU5 پلاس تیراژ هزار دستگاه در روز را دارد و قرار است تا تولیدات فعلی این پیشرانه ارتقا یافته به خانواده تارا و رانا پلاس تخصیص پیدا کند. اما گفته می شود که از ابتدای سال ۱۴۰۱ دیگر پیشرانه TU5 تولید نمی شود و به جای آن، تیراژ تولید TU5 پلاس رشد می کند. به این ترتیب خودروهایی مانند پژو ۲۰۷ آی، پارس LX و حتی رانا پلاس معمولی هم به جمع تولیدات با پیشرانه TU5 پلاس اضافه می شوند.

ویژگی های پیشرانه TU5 پلاس چیست ؟

پیشرانه TU5 پلاس یا همان EC5، نسخه ارتقا یافته پیشرانه معروف TU5 است که ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد و ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در آن دیده می شود. با معرفی سدان اقتصادی پژو ۳۰۱ به بازارهای در حال توسعه، گروه PSA به پیشنهاد گروه دانگ فنگ ارتقایی را برای TU5 بازار چین در نظر گرفته و در نهایت با معرفی پیشرانه EC5، این موتور ارتقا یافته را بر روی نسخه های پایه محصولات خود در بازار اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نصب کرد.

پیشرانه TU5 پلاس که در خارج ایران EC5 نام دارد، به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها یا همان CVVT مجهز شده و پمپ روغن متغییر بر روی آن نصب گردیده است. به گفته مهندسان ایران خودرو، این تغییرات بر روی TU5 باعث شده تا سطح دوام این موتور ارتقا پیدا کند و از سویی در هنگام استفاده در نسخه های دنده ای خودروهای B و C، مصرف سوخت متوسط نزدیک به ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. پیشرانه TU5 پلاس به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است و می تواند در حالت استاندارد حداکثر توان ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند. در حال حاضر این پیشرانه بر روی تارا توان ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند.