شهر خبر

پیش بینی افزایش نرخ ها در سال ۲۰۲۳

بانک فدرال انتظارات تورمی خود را افزایش داده و انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. تحلیلگران می گویند سهام پس از به روزرسانی بانک فدرال افت می کند.

اقتصاد پیش بینی افزایش نرخ ها در سال ۲۰۲۳

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو پس از پایان جلسه دو روزه خود در روز چهارشنبه گفت ، بانک فدرال انتظارات تورمی را افزایش داده و افزایش نرخ ها را در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند.

همچنین بانک مرکزی نرخ اصلی بهره کوتاه مدت خود را نزدیک به صفر نگه داشت.

با این حال ، بانک فدرال اعلام نکرد که چه زمانی برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش می دهد. سرمایه گذاران از کنفرانس مطبوعاتی پاول در انتظار جزئیات چنین احتمالی هستند.

رشد انتظارات تورمی/ ریزش سهام

فدرال رزرو اعلام کرده است که ممکن است تا سال ۲۰۲۳ نرخ‌ها افزایش داشته باشد. پیش از این پیش بینی آن نشان می داد که تا پس از ۲۰۲۳ افزایش نرخ وجود نخواهد داشت.

اکنون بانک مرکزی در مقایسه با پیش بینی ۶.۵ درصدی در جلسه ماه مارس خود همچنین پیش بینی تولید ناخالص داخلی واقعی را برای سال ۲۰۲۳ به ۲.۴٪ افزایش داد، در حالی که انتظار قبلی آن ۲.۲٪ بود

طبقق خلاصه پیش بینی های اقتصادی بانک مرکزی، فدرال رزرو انتظارات تورمی خود را برای سال ۲۰۲۱ روز چهارشنبه اعلام کرد.

فدرال رزرو در حال حاضر شاهد تورم ۳.۴٪ در سال جاری است ، بالاتر از برآورد قبلی که ۲.۴٪ تخمین زده شده بود.

بانک فدرال همچنین برآورد تورم PCE خود را برای سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کمی افزایش داد.

انتظار می رود تورم Core PCE در سال ۲۰۲۱ ۳.۰٪ باشد، در حالی که پیش بینی فدرال رزرو در مارس ۲.۲٪ بود. پیش بینی می شود تورم Core PCE برای سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱٪ باشد.

سهام پس از به روزرسانی بانک فدرال افت کرد. داوجونز پس از به روزرسانی پیش‌بینی بانک فدرال در یک نقطه بیش از ۳۰۰ واحد افت کرد.

سرمایه گذاران با افزایش انتظارات تورمی توسط بانک مرکزی و افزایش دو نرخ در سال ۲۰۲۳ ، تصمیم گرفتند ریسک کنند. ها

بازدهی خزانه داری افزایش می یابد

بازدهی اوراق قرضه پس از انتشار بیانیه به روز شده و پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو بالاتر رفت اما هنوز در پایین ترین سطح از اوایل سال بود.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری در حدود ۵ واحد پایه افزایش یافت و به ۱.۵۵۳٪ رسید ، در حالی که بازدهی ۳۰ ساله با تغییر بیشتر در ۲.۱۹۷٪ تغییر نکرد. هر دو روز قبل از انتشار بیانیه بانک فدرال پایین تر بودند. بازدهی معکوس قیمت حرکت می کند.

مارک کابانا ، رئیس استراتژی نرخ های کوتاه‌مدت ایالات متحده در Bank of America ، می گوید این یک تغییر قابل توجه در موضع گیری های بانک فدرال است.

وی گفت: "به نظر می رسد یک تغییر اساسی در نحوه مشاهده بانک فدرال رزرو در مورد تورم است. این نشان می دهد که بانک فدرال خطرهای صعودی برای تورم را می بیند و احتمالاً این ریسک‌هایی را به دنبال داشته است. "

 

منبع: اقتصاد نیوز