شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت

روز جهانی حواله های خانواده و مقابله با چالش های COVID-19

روز جهانی حواله­‌های خانواده اکنون در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است و یک ابتکار اصلی در قرارداد جهانی برای مهاجرت ایمن و منظم  است که به کاهش هزینه های انتقال و ورود مالی بیشتر از طریق حواله ها اصرار دارد.

روز جهانی حواله های خانواده و مقابله با چالش های COVID-19

بازیابی و انعطاف پذیری از طریق درج دیجیتال و مالی

شاید تا به حال روز جهانی حواله های خانواده  را نشنیده باشید یا به دلیل ناآشنا بودن با مفهوم آن خیلی گذرا از کنار آن رد شده باشید. ولی این روز مربوط به کارگران مهاجر است و برای داشتن جهانی بدون فقر، حائز اهمیت است. روز جهانی حواله های خانواده (IDFR) توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد و در ۱۶ ژوئن برگزار می­شود. بیش از ۲۰۰ میلیون کارگر مهاجر، زن و مرد را که بیش از ۸۰۰ میلیون عضو خانواده را به خانه می­فرستند، شناسایی می­کند. این روز بیشتر انعطاف پذیری زیاد کارگران مهاجر را در برابر ناامنی های اقتصادی، بلایای طبیعی و آب و هوایی و همه گیری جهانی برجسته می­کند. روز جهانی حواله­‌های خانواده اکنون در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است و یک ابتکار اصلی در قرارداد جهانی برای مهاجرت ایمن و منظم  است که به کاهش هزینه های انتقال و ورود مالی بیشتر از طریق حواله ها اصرار دارد.

حواله ها یا "پرداخت های بین مرزی شخص با شخص با ارزش نسبتا کم" به عنوان یک نجات حیاتی برای کشورهای در حال توسعه است. حواله های فردی ممکن است ارزش نسبتا کمی داشته باشند، اما در مجموع این جریان ها سه برابر بیشتر از کمک های رسمی توسعه جهانی است. حواله ها بسیاری از نیازهای اساسی خانوار را تأمین می­کنند و از طریق آموزش و کارآفرینی از شکل گیری مهارت ها و فرصت ها حمایت می­کنند.

COVID-۱۹  آزمایش مهمی برای حواله های جهانی بوده است.

انعطاف پذیری این جریان ها تعجب آور نیست. حواله ها جنبه مالی قرارداد اجتماعی است که مهاجران را به خانواده هایشان در خانه متصل می­کند.

کاهش ارزش پول محلی در کشورهای گیرنده و افزایش حمایت دولت از مهاجران رسمی در کشورهای میزبان در طی همه گیر شدن بیماری نیز تأثیر داشته است.

بیماری همه گیر COVID-۱۹ منجر به کاهش شدید حواله ها شده است، پولی که کارگران مهاجر برای خانواده هایشان می­فرستند. پیش بینی بانک جهانی کاهش ۲۰ درصدی به ۴۰۱ میلیارد یورو در جهان، شدیدترین افت سالانه در تاریخ معاصر است.

روز جهانی حواله های خانواده و مقابله با چالش های COVID-19

در روز جهانی حواله های خانوادگی، حواله ها یک حلقه نجات است که میلیون ها نفر به آن وابسته هستند. سقوط حواله های ناشی از COVID-۱۹ مشکلات اقتصادی را تشدید کرده و آسیب پذیری های موجود را برای بسیاری تعمیق بخشیده است. مهاجران اغلب کارگران اصلی در جوامع میزبان و تأمین کنندگان اصلی خانواده هایشان هستند. تلاش برای افزایش آگاهی، ایجاد اتحاد و ترویج تلاش های هماهنگ برای رسیدن به این هدف باید ادامه داشته باشد.

دستورالعمل های توسعه یافته شامل سرعت بخشیدن به تغییر وجه به حواله های دیجیتال است که در شرایط قفل می­تواند ایمن تر، ارزان تر و دسترسی راحت تر باشد.

حواله ها به طور مستقیم یک میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار می دهد: ۲۰۰ میلیون کارگر مهاجر آنها را برای کمک به تغذیه، پناه دادن، آموزش و حمایت از سلامتی ۸۰۰ میلیون عضو خانواده در بیش از ۱۲۵ کشور در حال توسعه می­فرستند. به طور متوسط​​، حواله ها ۶۰٪ از درآمد خانواده گیرندگان را نشان می­دهد.

دیجیتالی شدن هزینه کمتری نسبت به نقل و انتقالات نقدی دارد و اتخاذ پول سیار را تقویت کرده و در نتیجه باعث افزایش ورود مالی مهاجران و خانواده های آنها شده است.

سازمان ملل متحد از دولت­ها، بخش خصوصی، سازمان­های توسعه و جامعه مدنی می­خواهد تا راه حل­های دیجیتال و مالی برای حواله­ها را که موجب انعطاف پذیری و درگیری بیشتر اجتماعی و اقتصادی می­شود، ارتقا دهند.