شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش

بالن‌های آتش زا صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است


بالن‌های آتش زا صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به ادامه ورود بالن‌های آتش زا به مراکز مختلف صهیونیستی از استیصال نهادهای اسرائیلی مختلف برای مبارزه با آن سخن گفتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه 20 تلویزیون اسرائیل در گزارش خبر داد آتش سوزی های متعدد از بامداد روز چهارشنبه همچنان مزارع و مناطق مختلف شهرک‌های اطراف نوار غزه ادامه دارند.

این شهرک ها که برای اسکان مهاجران صهیونیست از اقصا نقاط جهان بر روی زمین های فلسطینی در اطراف نوار غز احداث شده‌اند این روزا در آتشی می سوزند از طریق بالن‌ها (بادکنک های هلیومی) از داخل نوار غز و توسط جوانان فلسطینی به سوی زمین های آبا و اجدادی خود را می‌شوند.

روی سوسا خبرنگار شبک 20 تلویزیون اسرائیل در این رابطه می گوید اکثر این آتش سوزی ها کوچک ستند اما وسعت و تعدد آنها به شدت ماموران آتش نشانی و امدادی را مستاصل کرده است گرچه دست کم چهار مورد از این آتش سوزی ها گسترش قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

در این بین یک رسانه اسرائیلی که به پیگیری اخبار حوادث در این رژیم می پردازد، خبر داد، کارمندان و ماموران صندوق قومی یهود به همراه اداره جنگل داری منطقه نقب غربی صدها اصل درخت را در اطراف نوار غزه غرس کردند تا از این طریق دید فلسطینیان محدود شده و مانع از شلیک مستقیم مبارزان فلسطینی به سوی نظامیان اسرائیلی مستقر در اطراف  نوار غزه شوند.

به زعم مسئولین این پروژه با کاهش دید فلسطینیان احتمال پرواز بالن های آتش زا هم کاهش پیدا می کند اما این اقدام کافی نبوده و تلاش‌های دیگری هم انجام خواهد شد.

در این بین حاییم یالین عضو سابق کنست به رسانه‌های اسرائیلی خبرداد دست کم هفت آتش سوزی همچنان در مناطق اطراف غزه وجود دارد، به اعتراف این شخصیت صهیونیست، ارتش اسرائیل توانایی چندانی در نشان دادن عواقب ارسال بالن های آتش زا از خود نشان نداده است.

در مقابل یگان های جهادی "سیف" با اعلام مسئولیت خود ارسال بالن ها به سوی سرزمین های اشغالی اعلام کرد، مجموعه جدیدی از بالن های آتش زا را از شرق دیر البح به سوی مناطق اشغالی اطراف نوار غزه ارسال کرده است.

این یگان ها در بیانیه ای که رسانه‌های فلسطینی آن را منتشر کردند خبر داد تا به امروز تنها 3 درصد از ظرفیت خود را به کار گرفته است از اینرو به اسرائیل فقط 24 ساعت مهلت می‌دهد به محاصره نوار غزه پایان دهد و این مهلت حتی یک دقیقه بیشتر هم تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/