شهر خبر

ایرانی ها چقدر کار می کنند ؟

کدخبر: 419655
اقتصادنیوز :‌گزارش مرکز آمار از نتایج سالانه طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری کشور در بین افراد ١٥ ساله و بیش‌تر گویای آن است که فعالیت «رسیدگی و خودمراقبتی» با ١١ ساعت و ٣٤ دقیقه، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه‌روز را به اختصاص داده است.

به گزارش اقتصادنیوز ،‌بر اساس گزارش مرکز آمار از نتایج سالانه طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری کشور در بین افراد ١٥ ساله و بیش‌تر گویای آن است که فعالیت «رسیدگی و خودمراقبتی» با ١١ ساعت و ٣٤ دقیقه، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه‌روز را به اختصاص داده است.

بررسی الگوی گذران وقت بر اساس نتایج سالانه این طرح در بین افراد ١٥ ساله و بیش‌تر گویای آن است که بعد از فعالیت «رسیدگی و خودمراقبتی» با ١١ ساعت و ٣٤ دقیقه، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه‌روز مربوط به گروه‌ فعالیت «فرهنگ، فراغت، رسانه ­های گروهی، تمرین‌های ورزشی» با ٤ ساعت و ١٩ دقیقه، «خدمات خانگی بدون مزد، برای اعضای خانوار و خانواده» با ٢ ساعت و ٥١ دقیقه، «اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد» با ٢ ساعت و٤٦ دقیقه و «معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب و رسوم دینی» با ١ ساعت و ٣٦ دقیقه بوده است. همچنین متوسط کم‌ترین زمان صرف شده درشبانه روز مربوط به گروه‌ فعالیت‌ «کارداوطلبانه بدون مزد، کارآموزی و سایر کارهای بدون مزد» با ٢ دقیقه بوده است.

در بین مردان، بعد از فعالیت «رسیدگی و خودمراقبتی»، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده درشبانه روز به ترتیب مربوط به «اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد» با ٤ ساعت و ٥٩ دقیقه، «فرهنگ، فراغت، رسانه ­های گروهی، تمرین‌های ورزشی» با ٤ ساعت و ٣٥ دقیقه و «معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب و رسوم دینی» با ١ ساعت و ٢٧ دقیقه بوده است.

در بین زنان نیز متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده بعد از فعالیت «رسیدگی و خودمراقبتی»،به ترتیب مربوط به «خدمات خانگی بدون مزد، برای اعضای خانوار و خانواده» با ٤ ساعت و ٤٦ دقیقه، سپس «فرهنگ، فراغت، رسانه­ های گروهی، تمرین‌های ورزشی» با ٤ ساعت و ٣ دقیقه و «معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب و رسوم دینی» با ١ ساعت و ٤٤ دقیقه در یک شبانه‌روز بوده‌ است.

مقایسه الگوی گذران وقت بین مردان و زنان گویای این مطلب است که زنان نسبت به مردان در یک شبانه روز وقت بیشتری به خدمات خانگی بدون مزد و در گروه اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد، زمان کمتری اختصاص می‌دهند.