شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#عراق

حمله جدید به کاروان نظامیان آمریکا در الأنبار


حمله جدید به کاروان نظامیان آمریکا در الأنبار

یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در استان الأنبار عراق هدف حمله جدید قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی عصر امروز از حمله جدید به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان الانبار عراق خبر دادند.

یک منبع در این باره گفت که بمبی در مسیر عبور کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا در بزرگراه انبار منفجر شد.

این منبع در عین حال گفت که این حمله تلفات جانی و خسارتی به همراه نداشته است.

    سفر الکاظمی به سامراء و زیارت حرم مطهر امامین عسکریین    

 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه به زیارت حرم مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام) در شهر سامرا رفت.

وی در حرم مطهر امامین عسکریین(علیهما السلام) گفت که سامرا با نمادهای دینی و عمق تاریخی باید پایتخت فرهنگی باشد.

به گزارش الفرات نیوز، نخست‌وزیر عراق گفت که امامین عسکریین سلام الله علیهما بیانگر نشانه‌های الهی و انسانی هستند و همه مردم عراق را به همدیگر پیوند می‌دهند.

الکاظمی افزود که این زیارتگاه‌ها مکان‌هایی مقدس هستند که همه ما عراقی‌ها را زیر یک چتر واحد تحت عنوان محبت و انسانیت گرد هم می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه زیارتگاه‌های سامراء نمادهای دینی و میراث بشریت به شمار می‌روند بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌های شهر سامراء و تقویت امکانات سیاحتی در این شهر تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین از مقر فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی این کشور در سامراء دیدن کرد.

وی در نشست با تعدادی از فرماندهان اوضاع امنیتی شهرستان سامراء، روند هماهنگی با نیروهای امنیتی و تلاش های مشترک برای حفظ امنیت شهروندان و تقویت ثبات در سامراء را مورد بررسی قرار داد.

الکاظمی صبح امروز پس از پایان سفر به استان ذی قار در جنوب این کشور وارد استان صلاح الدین شد و با سران عشایر این استان دیدار کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد که عراق با پیروزی علیه تروریسم و پشت سر گذاشتن یک بحران سیاسی دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است.

انتهای پیام/