شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#آرژانتین

شِل به دنبال افزایش سه برابری ظرفیت تولید نفت در آرژانتین

شرکت نفت و گاز شِل در راستای افزایش سه برابری ظرفیت تولید نفت خود در آرژانتین از راه اندازی کارخانه جدید فرآوری هیدروکربن در این کشور آمریکای جنوبی خبر داد.

به گزارش منیبان؛ از نشریه تِلام،  این دومین کارخانه متعلق به کمپانی شِل در منطقه سیِراس بلانکاس آرژانتین و در حوزه ذخایر واکا موئِرتا (Vaca Muerta) است که ظرفیت تولید روزانه نفت تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) سه برابر افزایش خواهد داد.

به این ترتیب با تولید فعلی روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت، ظرفیت تولید به روزانه ۳۰ هزار بشکه خواهد رسید.

بر اساس اعلام این شرکت انگلیسی- هلندی، مجموع مبلغ سرمایه‌گذاری در این طرح ۸۰ میلیون دلار بوده و زمینه اشتغال ۴۰۰ تا ۷۰۰ کارگر را فراهم خواهد کرد.

«شان رونی» رئیس شرکت شل آرژانتین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با این کارخانه جدید، بلوک‌های خود را در مقیاس بزرگ توسعه می‌دهیم.  

شِل از اواخر سال ۲۰۱۸ و تاسیس کارخانه در حوزه واکا موئِرتا تا کنون ۵۰ لقه چاه حفر کرده است. حوزه واکا موئرتا در غرب آرژانتین و در نزدیکی شهر نئوکِن، منطقه ای به وسعت ۳۰ هزار کیلومتر مکعب بوده که مساحت آن برابر با کشور بلژیک است.  

آرژانتین مدعی است که در رده دوم بزرگترین دارندگان ذخایر شیل قرار دارد و بیشتر این ذخایر در واکاموئرتا قرار دارد. تحقیقی که توسط موسسه اطلاعات انرژی آمریکا انجام شده نشان می دهد که این حوزه ۱۶٫۲ میلیارد بشکه نفت شیل و ۳۰۸ تریلیون متر مکعب گاز شیل دارد. این رقم بیش از نفت شیل مکزیک و بیش از گاز شیل برزیل است.