شهر خبر

فرانسه: گذشت زمان مذاکرات وین به نفع هیچ‌‌کس نیست


فرانسه: گذشت زمان مذاکرات وین به نفع هیچ‌‌کس نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که طولانی شدن مذاکرات وین به نفع هیچ‌‌کس نیست و طرف‌های مذاکره‌کننده باید هرچه زودتر تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اگنس ون درمول» روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای طولانی شدن مذاکرات احیای برجام در وین را به زیان همه طرف‌های مذاکره‌کننده دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص اظهار داشت: «تصمیمات شجاعانه باید [در مذاکرات وین] اتخاذ شود زیرا گذشت زمان به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نیست.»

وی در عین حال اذعان کرد که علی‌رغم گذشت 6 دور از مذاکرات احیای برجام در وین، هنوز اختلافات مهمی باقی مانده است که باید حل‌وفصل شود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین حضور دارد، بارها تأکید کرده‌اند که توافق برای احیای برجام تنها در صورتی حاصل خواهد شد که خواسته مشروع ایران مبنی بر رفع کلیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برآورده شود.

روز شنبه «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و مذاکره‌کننده ارشد کشورش در گفتگوهای وین، در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد: «همه ما می‌خواهیم که این کار [توافق برای احیای برجام] را در اسرع وقت انجام دهیم، اما کیفیت توافقی که حاصل می‌شود برای ما در اولویت قرار دارد.»

انتهای پیام/.