شهر خبر
برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان|

همتی: اولین اقدام دولتم اصلاح فضای کسب و کار خواهد بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت انتخاب، اولین کاری که روی آن تمرکز می کنم ایجاد اشتغال و اصلاح فضای کسب و کار است. فاینانس را برای حمایت از کسب و کار جوانان فعال خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - عبدالناصر همتی در برنامه با رئیس جمهور و جوانان که از شبکه سوم سیما پخش شد، بیان کرد: جوانان من را در کنار خود ببنند. 

متاسفانه یک مشکلی در کشور وجود دارد مبنی بر اینکه یک عده ای در کشور مجوز گرفتند و کارخانه یا کارگاه تولیدی زدند و نمی گذارند نسل جوان وارد کار شود.

اولین کاری که روی آن تمرکز می کنم ایجاد اشتغال و اصلاح فضای کسب و کار است.  فاینانس را به عنوان بخش مهم مالی برای حمایت از کسب و کار جوانان فعال خواهیم کرد. 

در بخش کشاورزی، دامپروری و مرغداری دچار مشکل هستیم. یکی از مشکلات کشاورزی این است که به روستاها بی توجهی می شود. در دامپروری، چگونگی تامین نهاده های دامی وخرید محصولات شان مهم است. باید مجموعه های بزرگ دامداری  طراحی کنیم و آموزش های تخصصی برای فعالان این عرصه قرار دهیم. 

یکی از سیاست هایم این است که ورزش به صورت حرفه ای و توسط شاغلان در این بخش اداره شود. ورزش حرفه ای باید در کشور نهادینه شده و توسعه داده شود. به ورزش زنان نیز باید توجه شود. 

من اعلام کردم، دولت من دولت تعامل خواهد بود. ما چاره ای جز ایجاد تعامل نداریم، تعامل از خانه ایجاد می شود و اگر وجود نداشته باشد، با تقابل گسست های جدی فرهنگی و نسلی ایجاد می شود در جامعه نیز باید این تعامل صورت بگیرد. 

مشکل دیگر ما تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی زنان است. زنان نیمی از جمعیت جامعه را در بر می گیرند. زنان باید در مشاغل مختلف بر اساس تحصیلات و آموزش های خود اقدام کنند. ورزش زنان نیز باید همانندورزش مردان جدی گرفته شده و روی آن سرمایه گذاری شود. 

 انشالله کشور را به سمتی ببریم که شادی و نشاط در جامعه ایجاد شود. جوانان باید امکان انتخاب شغل و هنر و ورزشی داشته باشند و با علاقه خود به یکی از این عرصه ها وارد شوند. 

آنچه درباره بنده درباره بازار سرمایه مطرح می کنند که بانک مرکزی، مقصر بوده است اینها شانتاژ و فرافکنی برخی از دوستان از جمله وزارت اقتصاد است. در اجرای برنامه هایشان مشکلاتی داشتند و در طول یک سال سه رئیس بورس عوض کردندو طی یک سال چندین بار مقررات بورس را  جابجا کردند. 

اواسط تیرماه نامه  خدمت آقای رئیس جمهور نوشتم، رونوشت به دفتر مقام معظم رهبری هم فرستادم. ایشان فرموده بودند آنچه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده، نکته مهمی است و خیلی ها این موضوع را به من گزارش دادند و آقای رئیس جمهور تدبیری کند. 

متاسفانه حتی بعد از آن چند ده هزار واحد شاخص بالا رفت و مسئولان محترم دوباره مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کردند. این قابل پیش بینی بود که این سقوط رخ خواهد داد و با اختلاف وزرای نفت و اقتصاد این سقوط رخ داد و از آن روز اعتبار بورس از بین رفت.  

برنامه جدی برای اصلاح بازار سرمایه دارم و به زودی برنامه ام را برای مردم اطلاع رسانی خواهم کرد. دخالت در بازار سهام را به طور جدی محدود خواهم کرد و اصلا دخالت وزارت اقتصاد و دولت در بازار بورس باید به حداقل برسد . بورس، بازاری است که باید شفاف باشد. 

دخالت‌های مدیریتی بازار بورس اصلا پذیرفتنی نیست. تغییر دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا و دخالت‌های دستوری نباید انجام شود. قیمت گذاری دستوری را به تدریج ممنوع خواهم کرد. انشالله بازار بورس شفاف و قابل اعتماد برای کسانی که خواهان سرمایه گذاری هستند، خواهد شد. 

جوانان مشکل شان این است که نمی توانند ضمانتی به بانکها برای دریافت وام اقتصادی بدهند. ما می توانیم گروه های  پنج نفره از کارآفرینان  را در نظر گرفته و وام را به صورت زنجیره ای به آنها بدهیم و همدیگر را تضمین کنند تا نیاز به تضمین های سنگین نباشد که اکثر جوانان هم از پس آن بر نمی‌آیند. 

سیاست من این است که افزایش اشتغال را پیش ببرم . باید روی ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط زودبازده کار کنیم. واحدهای کوچک همان واحدهایی هستند که کارآفرینان آنها را ایجاد می کنند. 

مایکرو فاینانس ها و اعطای وام های زنجیره ای تضمینی را در نظر خواهم گرفت. دوره ای که بنده در بانک مرکزی بودم هیچ مورد از ابربدهکاران بانکی نداشتیم و هرآنچه که بوده مربوط به دوره های قبل است. 

مشکل اردبیل و جاده هایش بر می گردد به اینکه آیا این جاده ها را در ارتباط با بعد بین المللی شان در نظر می گیریم و یا در ارتباط با داخل کشور آنها را مدنظر قرار می دهیم. مشکل اساسی ما  این است که ارتباط جاده ای مناسب بین اردبیل و همسایه شمالی کشورمان نداریم . 

اگر بخواهیم در اردبیل تمرکز بر سرمایه گذاری  داشته باشیم که یکی از اهداف من است، باید فکر ساخت بیمارستان های تخصصی و ایجاد  پالایشگاهی با همکاری کشور  آذربایجان باشیم تا آنجا فوب منطقه شمالغرب شود. 

 

انتهای پیام/