شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#فلسطین#وزارت

هراس مسئول سابق اسرائیلی از دستگیری شهرک‌نشینان توسط حماس

حماس

یک مسئول سابق در وزارت «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی مدعی شد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قصد دارد با حمله به شهرک‌نشین‌های حاشیه نوار غزه، گروگانگیری کند.

به گزارش مشرق، «ایدی کرمی» مسئول سابق وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» ادعا کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به دنبال آن است تا از طریق تونل‌ها عملیاتی هجومی را اجرا و شهرک‌نشینان را به گروگان بگیرد.

براساس گزارش وبگاه خبری «القدس العربی»، «ایدی کرمی» با متزلزل توصیف کردن شرایط امنیتی مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی گفت: «حماس» در حال برنامه‌ریزی برای حمله به داخل «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) از طریق اجرای عملیات هجومی از مسیر تونل‌های خود است.

این مسئول امنیتی صهیونیست ادامه داد: جنبش حماس قصد داشته تا صدها نفر از نیروهای خود را از طریق تونل‌ها وارد شهرک‌های مجاور با نوار غزه کند و شهرک‌نشینان را به گروگان بگیرد.

او افزود: این روند، یک جنگ طولانی مدت را شکل خواهد داد؛ به نظر من باید توان بازداراندگی ما علیه حماس تقویت شود. شرایط در نوار غزه طبیعی نیست، بنابراین «اسرائیل» باید با هوشیاری و قدرت علیه حماس عمل کند.

«ایدی کرمی» با این ادعا که رژیم صهیونیستی به «حماس» آسیب رسانده، در همین حین اذعان کرد که قدرتی به نام حماس همچنان در نوار غزه وجود دارد و «اسرائیل» باید نحوه تفکر خود درباره نزاع با آن را تغییر دهد.

مسئول سابق «شاباک» گفت: باید رویکرد خود را عوض کنیم؛ نمی‌توانیم بگوئیم که ما عملیاتی نظامی را اجرا می‌کنیم، دستاوردهایی سیاسی را به دست می‌آوریم و صلح را محقق می‌کنیم. ما باید بدانیم که در سر رهبران حماس چه می‌گذرد و باید مفابل آنها قوی و قاطع باشیم.

ماه گذشته رژیم صهیونیستی حملاتی جنایتکارانه را علیه نواز آغاز کرد که پس از دوازده روز حمله به مناطق مسکونی و غیرنظامی، مجبور شد تحت فشار حملات موشکی مقاومت به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی و اماکن حساس آن، به آتش‌بس مطابق با شروط مقاومت فلسطین تن دهد.

منبع: فارس