شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار

بازار دلار در مرز حساس

امروز قیمت دلار در سطح مقاومتی ۲۴۲۰۰تومان قرار گرفته که قیمت حساسی برای بازار محسوب می‌شود چراکه درصورت استقبال خریداران از این نرخ، دلار به مسیر افزایشی ادامه خواهد داد.

اقتصاد بازار دلار در مرز حساس

دلار که تا صبح امروز در محدوده ۲۳۹۰۰ تا ۲۴۱۰۰تومان نوسان داشت، از معاملات ظهر در مسیر افزایشی قرار گرفت و تا ساعت انتشار خبر به سطح مقاومتی ۲۴۲۰۰تومان رسیده است؛ این درحالیست که طی چند روز گذشته قیمت دلار حتی بعد از اعلام خبر به تعویق افتادن مذاکرات تا بعد از انتخابات ایران هم تغییری نکرده بود و حتی در برخی روزها روند نزولی هم پیش گرفته بود.

اما این قیمت برای بازار ارز وضعیت حساسی است چراکه اگر دلار در قیمت ۲۴۲۰۰تومان مورد استقبال خریداران قرار بگیرد، با موجی از تقاضای جدید در بازار و افزایش قیمت دلار در دو روز باقی مانده تا انتخابات رو‌به‌رو خواهیم شد؛ در مقابل عده‌ای از معامله‌گران معتقدند که با افزایش قیمت دلار باید در موقعیت فروش قرار گرفت چراکه بعد از انتخابات، احتمال اینکه خبرهای مثبتی از وین به گوش برسد بالاست.

البته برخی هم گمان می‌کنند که به تعویق افتادن مذاکرات نشان‌دهنده وضعیت خوبی نیست و از آنجا که رییس جمهور آینده و نظر او درباره مذاکرات برای طرف‌های برجام اهمیت دارد، اگر یکی از نامزدهای جناح اصولگرایان به عنوان رییس جمهور انتخاب شود احتمال اینکه توافق به مشکل بخورد وجود دارد.

بنابراین در چنین وضعیتی بلاتکلیفی معامله‌گران ارزی به حد بالایی رسیده و مبهم بودن شرایط پیش‌رو تصمیم برای خرید یا فروش را سخت‌تر کرده است؛ البته بسیاری از فعالان بازار ارز بر این باورند که تا روز انتخابات دلار افزایش قیمت نخواهد داشت و بعد از این موضوع هم تا تعیین تکلیف برجام، بازار در مسیر اخبار حرکت خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین