شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#آمریکا#دولت

خبرگزاری کیودو ژاپن خبر داد؛

نشست مشترک نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی

نشست مشترک نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی

«سانگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است این هفته به سئول سفر کرده در خصوص مساله کره شمالی، با نمایندگان دولت های کره جنوبی و ژاپن مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، «سانگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی که به تازگی به این سمت منصوب شده، قرار است این هفته به سئول سفر کرده تا در خصوص مساله پیونگ یانگ با نمایندگان دولت های کره جنوبی و ژاپن دیدار کند.

به نوشته خبرگزاری کیودو، سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، در پی نشست دوجانبه میان «جو بایدن» و «مون جائه این» روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی رخ خواهد داد.

به نوشته کیودو، این سفر می‌تواند نشانه تلاش‌های جدید دولت آمریکا برای پیگیری مذاکرات با پیونگ یانگ و غیرهسته‌ای سازی شبه جزیره کره محسوب شود.

همچنین قرار است مدیرکل بخش آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن و نماینده ویژه وزارت خارجه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در نشستی سه جانبه با فرستاده آمریکا در این سفر دیدار کرده و به مذاکره بپردازند.

سانگ کیم، ماه گذشته از سوی دولت بایدن به سمت نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی منصوب شد و پیشتر در دوره ریاست جمهوری اوباما نیز در همین سمت مشغول به کار بود.