شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس خبرگان#انتخابات

رازینی: مجلس خبرگان باید به محلی برای ارتقای حکمرانی نظام تبدیل شود


رازینی: مجلس خبرگان باید به محلی برای ارتقای حکمرانی نظام تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رایزنی کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان خبرگان نباید تنها سالی دو بار جلسه داشته باشند بلکه باید به طور مداوم در حال بحث و گفتگو برای ارتقای حکمرانی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رایزنی کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: "جمهوریت" و "اسلامیت" هر دو در تشکیل نظام نقش اساسی و مهمی دارند.

وی افزود: مجلس خبرگان حلقه اتصال جمهوریت و اسلامیت است اعضای مجلس خبرگان منتخب مردم هستند و مردم مستقیماً خبرگان را انتخاب می‌کنندخبرگان نیز در موقع لازم، رهبری را انتخاب می‌کند.

رازینی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان برای ایفای نقش خود باید یک مجلس مردمی، کارآمد و متعهد باشد نمایندگان خبرگان نباید تنها سالی دو بار جلسه داشته باشند بلکه باید به طور مداوم در حال بحث و گفتگو برای ارتقای حکمرانی باشند ضمن اینکه نمایندگان این مجلس که هر کدام منتخب مردم منطقه‌ و استانی هستند، باید با مردم و مسائل آن منطقه ارتباط داشته باشند.

رازینی خاطرنشان کرد: همه اعضای خبرگان نباید از بزرگان و مسن‌ترها باشد، بلکه باید از حضور جوان‌های فاضل و خوش‌فکر نیز در این مجلس استفاده کرد تا بتوان به خوبی در راستای گام دوم انقلاب حرکت کرد.

وی بیان کرد: همچنین امید است در ادوار آینده و با نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه و تربیت عالمان و مجتهدان بسیار، شاهد این باشیم که نمایندگان هر استان در مجلس خبرگان، تماماً از اهالی آن منطقه باشد.

این کاندیدای انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان افزود: البته قانون به این دلیل که شاید یک منطقه دارای مجتهد نباشد، این اجازه را داده است که فردی خارج از منطقه، نماینده مردم آنجا در خبرگان شود؛ اما بهتر است تا در حوزه‌های علمیه اهتمامی به وجود آید و در تمامی استان‌ها مجتهدانی تراز و خوش‌فکر تربیت شوند که ایده‌های نو برای حکمرانی دینی و اسلامی داشته باشند.

رازینی همچنین در این گفتگو از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد و گفت: تشکیل دولت جوان و انقلابی مبنای حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امید است با رای‌آوری ایشان این مهم محقق شود.

به گزارش تسنیم، رازینی پیش از انقلاب اسلامی در حمله ساواک به مدرسه حقانی دستگیر و به مدت 6 ماه زندانی شد. او که پدربزرگش از نخستین شاگردان شیخ عبدالکریم حائری است، پس از پیروزی انقلاب و بعد از آیت‌الله قدوسی، در یک گروه سه نفره مدیریت مدرسه حقانی را برعهده گرفت.

وی در سال 59 به قوه قضائیه رفت و قاضی دادگاه انقلاب اسلامی تهران شد. سپس در سال 60 و با پیشنهاد آیت‌الله قدوسی رئیس دادگاه استان خراسان شد. در مرداد ماه 67 نیز امام خمینی (ره) طی حکمی او را که رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بود، مامور به تشکیل دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات جنگ کرد.

گفتنی است رازینی فارغ التحصیل دکترای حقوق است و دوره‌های تحصیلی خود را در دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده است.

ازجمله سوابق و فعالیت‌های رازینی، ریاست کل دیوان عدالت اداری، ریاست دادگاه ویژه روحانیت، معاونت اجرای دیوان عالی کشور و ریاست کل دادگستری استان تهران است.

انتهای پیام/