شهر خبر

سوده نجفی: ادعای ضدیت جبهه انقلاب با حضور زنان در جامعه تهمت است


سوده نجفی: ادعای ضدیت جبهه انقلاب با حضور زنان در جامعه تهمت است

عضو لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی گفت: از گذشته تا امروز یک تهمت تاریخی نسبت به جبهه انقلاب وجود دارد که دائم این جبهه را نسبت به ضدیت با حضور و مشارکت فعال زنان در جامعه متهم می‌کنند.

سوده نجفی در در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به 28 خرداد زمان برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به جایگاه زنان در عرصه مدیریت شهری و حتی کشورداری پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 200 قانون در حمایت از زنان به تصویب رسیده است اما این در حالی است که از گذشته تا امروز یک تهمت تاریخی نسبت به جبهه انقلاب وجود دارد که دائم این جبهه را نسبت به ضدیت با حضور و مشارکت فعال زنان در جامعه متهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت حمایت از حقوق زنان و خانواده تأکید کرده‌اند که در این زمینه می‌توان به پیام ایشان به کنگره 7 هزار زن شهید کشوری اشاره کرد که نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگویی جدید از «زن» را تاریخ‌ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن با روحیه‌ کربلایی در صحنه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کردند دیر یا زود زنان ایرانی در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهند شد.

نجفی ادامه داد: قطعا زنانی هستند که با توجه به توانمندی‌های خود در بسیاری از عرصه‌ها با فکر و اندیشه، احساس وظیفه می‌کنند. تفاوتی میان زنان و مردان در امور کشورداری وجود  ندارد؛ به اعتقاد من این مهم از منع اخلاقی، قانونی، ایدئولوژیک و شرعی برخوردار نیست و فقط بحث سلیقه مطرح است.

وی گفت: باید بگویم زنان در افزایش بهره‌وری و توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها نقش بنیادی دارند. اگر چه در سال‌های اخیر زنان بیشتری در بازار کار حضور پیدا کرده و از نظر کمی تعدادشان افزایش پیدا کرده است اما به لحاظ کیفی و ارتقا به سطوح مدیریتی بعضا نابرابری‌هایی دیده می‌شود و زنان سهم کمتری در انتخاب شدن برای رتبه‌های بالای مدیریت سازمانی داشته‌اند .مشارکت زنان در مدیریت شهری، شاخصی مهم در فرآیند توسعه پایدار جامعه محسوب می‌شود. برای استفاده از زنان در سطوح مدیریت و تصمیم‌گیری، شرایطی باید فراهم شود تا بتوانند توانایی‌های خود را بشناسانند.

کاندیدای شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود موانع شهری در کلانشهری مانند تهران به وسیله برنامه‌ریزان که اعضای شورای اسلامی شهر تهران جزو آن محسوب می‌شوند به خوبی دیده و برطرف شود که در این زمینه می‌توان به هدف گذاری برای رسیدن به تهران اینترنتی ، رفاه در حمل و نقل شهری ، توسعه فرهنگی و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/