شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پایتخت#شهردار#کرونا#مسکو

نگرانی شهردار پایتخت روسیه از افزایش روند شیوع کرونا


نگرانی شهردار پایتخت روسیه از افزایش روند شیوع کرونا

شهردار مسکو با اشاره به اینکه شدت شیوع بیماری کووید-۱۹ در پایتخت روسیه در نقطه اوج قرار گرفته، تسریع در انجام واکسیناسیون را تنها راه نجات شهروندان دانسته و این کار را برای کارمندان بخش خدمات اجباری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در پایتخت را نگران کننده ارزیابی کرده و خواستار تسریع در روند واکسیناسیون شد.

وی گفت: «وضعیت شیوع این عفونت همچنان به شکل نگران کننده‌ای در حال توسعه است. در بیمارستان‌ها بیش از 12 هزار بیمار با شدت مختلف بیماری بستری هستند. از لحاظ شدت شیوع کرونا پایتخت در نقطه اوج قرار گرفته است.»

شهردار پایتخت ادامه داد: «راه دفاع از شهروندان وجود دارد و آن انجام واکسیناسیون است. خوشبختانه ما یکی از بهترین و قابل اعتمادترین واکسن‌ها در جهان را در اختیار داریم که بزرگترین و موفقیت آمیزترین آزمایشات در طول تاریخ را پشت سر گذاشته است. تاکنون نیز بیش از یک میلیون و 800  هزار نفر از ساکنین مسکو واکسینه شده‌اند.»

سوبیانین در عین حال با تأکید بر اینکه تسریع در روند واکسیناسیون گسترده ضروری است، افزود: «ما صرفاً موظف هستیم تا در زمان کوتاهی واکسیناسیون گسترده را انجام دهیم تا این بیماری خطرناک را متوقف ساخته و از ادامه مرگ شهروندان جلوگیری کنیم.»

وی با اشاره به اینکه در پایتخت بیش از 20 میلیون نفر زندگی می‌کنند، از آن دسته از ساکنین شهر مسکو که تاکنون اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد تا ضرورت واکسیناسیون را درک کرده و از این تصمیم دشوار، ولی ضروری حمایت کنند.

شهردار مسکو در این رابطه اعلام کرد که تصمیم گرفته شده تا کارکنان بخش‌های خدماتی در پایتخت موظف به انجام واکسیناسیون شوند و برای اجرای این دستور مکانیزم خاص و ترتیب مشخصی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که طبق آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه، طی 24 ساعت گذشته 5 هزار و 782 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و 778 نفر در بیمارستان و 481 نفر در بخش مجهز به دستگاه تنفس مصنوعی بستری شده‌اند.

البته طی این مدت 3 هزار و 381 بیمار نیز بعد از دوره درمان بیماری کووید-19 از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا تعداد افراد بهبود یافته به یک میلیون و 102 هزار و 979 نفر افزایش یابد.  طی 24 ساعت اخیر 75 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان این عفونت در شهر مسکو به 21 هزار و 125 نفر رسیده است.

تعداد کل مبتلایان به عفونت کووید-19 در روسیه با شناسایی 13 هزار و 397 مورد جدید، به 5 میلیون و 249 هزار و 990 نفر افزایش یافته است. در حال حاضر 293 هزار و 914 نفر همچنان تحت درمان قرار داشته، 4 میلیون و 828 هزار و 500 بیمار بطور کامل درمان شده و 127 هزار و 576 نفر هم جان باخته‌اند.

انتهای پیام/