شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#عراق

نماینده سابق پارلمان عراق: هیچ فراکسیونی نمی‌تواند به تنهایی اکثریت کرسی‌های پارلمانی را کسب کند


نماینده سابق پارلمان عراق: هیچ فراکسیونی نمی‌تواند به تنهایی اکثریت کرسی‌های پارلمانی را کسب کند

«طلال حسین الزوبعی» نماینده سابق پارلمان عراق و عضو فراکسیون دولت قانون اعلام کرد که در انتخابات آینده هیچ فراکسیونی نمی‌تواند به تنهایی اکثریت کرسی‌های پارلمان را بدست آورد.

«طلال حسین الزوبعی»، نماینده سابق پارلمان عراق و عضو فراکسیون دولت قانون در گفتگو با خبرنگار «تسنیم» در بغداد، درباره انتخابات پیش روی عراق گفت: «در این تردید نیست که انتخابات تنها ابزار مشروعیت موجودیت هر نظام سیاسی است».

وی افزود: «عراق در بسیاری از قضایا و مسائل با مشکل مواجه است، مسائل و قضایای طایفه‌ای و خشونت آمیز و استفاده از زور و قدرت صورت گرفت و سازمان‌ها و گروه‌های مسلحی وارد عراق شدند تا در کنار بحران‌های اقتصادی و سیاسی و شرایط منطقه‌ای، صحنه سیاسی عراق را بیش از پیش پیچیده کنند».

عضو فراکسیون دولت قانون تصریح کرد: «فرض بر این است که انتخابات تنها راه بنای قدرت و حاکمیتی مشروع، قدرتمند، پذیرفته شده در داخل و مورد احترام قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است».

 

وی ادامه داد: «در صورت تشکیل چنین دولتی، عراق می‌تواند، مانع دخالت بسیاری از کشورها در امور داخلیش شود، وقتی حکومت قدرتمندی وجود داشته باشد که توانایی برخورد در سطح منطقه‌ای و بین المللی را داشته باشد، می‌تواند، منافع عراق و منطقه را حفظ کند».

الزوبعی درباره  مشارکت دولت قانون در انتخابات پیش وی عراق تأکید کرد:«بی تردید، دولت قانون یکی از جناح های بزرگ است و ما روی پیشینه و توانمندی، کارآمدی و قدرتش در اداره دولت عراق در مرحله گذشته شرط می بندیم».

نماینده سابق پارلمان عراق توضیح داد: «در نتیجه، این مردم هستند که تصمیم می گیرند و مردم عراق به دولتی قدرتمند، دولتی که در اندیشه مردم باشد و ملت را در نظر بگیرد و مرزهای طایفه گرایی را بشکند و از عراق، محیطی امن و باثبات در سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی بنا کند، رأی خواهند داد».

وی درباره شانس «نوری المالکی»، نخست وزیر پیشین و رهبر فراکسیون دولت قانون، جهت تصدی ریاست دولت آینده بعد از انتخابات گفت: «امیدواریم که بزرگترین فراکسیون در پارلمان آینده باشیم که حق تشکیل دولت یا دولت ائتلافی را خواهد داشت».

وی ادامه داد: «من بر این باورم که هیچ فراکسیونی نمی‌تواند، به تنهایی 50+1 کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند و بتواند، به تنهایی دولت آینده را تشکیل دهد».

انتهای پیام/