شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#کرونا#آلمان#نتایج#سال جاری#اروپایی

کرونا در اروپا| از اوضاع وخیم شرایط زندگی جوانان تا تاخیر در تایید واکسن روسی


کرونا در اروپا| از اوضاع وخیم شرایط زندگی جوانان تا تاخیر در تایید واکسن روسی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که شرایط زندگی اکثر جوانان اروپایی در دوران کرونا به شدت بدتر شده و محافل دولتی آلمان هم از روند کند تایید واکسن روسی در این اتحادیه و تاخیر در تایید آن تا اواخر سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده است.

بدعهدی شرکت فایزر در تحویل واکسن به آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که شرکت فایزر-بیون تک تحویل واکسن وعده داده شده به آلمان در ماه جولای را به شدت کاهش می دهد. این را خبرگزاری آلمان با استناد به محافل شرکت کننده در کنفرانس اخیر وزرای بهداشت ایالات آلمان تایید کرده است. کاهش عرضه شرکت بیون تک به آلمان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی البته به مقدار کم اعلام شده بود.

کاهش محدودیت‌های سفر به اروپا برای مسافران کشورهای خارجی

رئیس دوره ای اتحادیه اروپا بعد از مشورت با نمایندگان دائمی کشورهای عضو این اتحادیه تایید کرد که مسافران از ایالات متحده و بسیاری کشورهای دیگر در آینده می توانند راحت تر به اروپا سفر کنند.

تاخیر در تایید واکسن اسپوتنیک روسی در اروپا

بر اساس اطلاعات محافل دولتی آلمان تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا احتمالا تا ماه سپتامبر و شاید پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیفتد. رویترز به نقل از محافل دولتی آلمان دلیل این امر را این دانست که شرکت سازنده روسی هنوز اطلاعات لازم برای بررسی های کلینیکی را به آژانس دارویی اروپا ارائه نداده است.

البته صندوق دولتی روسیه که مسئول فروش واکسن اسپوتنیک وی است این اطلاعات را نادرست توصیف کرده و اعلام کرده که همه اطلاعات لازم درباره مطالعات بالینی ارسال شده و نظرات مثبتی دریافت شده است.

صندوق دولتی روسیه RDIF همچنین اعلام کرده که بررسی اطلاعات بالینی در حال انجام است و هیچ تاخیری وجود ندارد. همچنین اعلام شده که آژانس دارویی اروپا باید تصمیم بگیرد و انتظار می رود که این کار ظرف دو ماه آینده انجام شود.

137 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 1455 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت گذشته خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه به ازای 100 هزار نفر در عرض یک هفته گذشته به 13.2 رسید. 137 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وزرای بهداشت دولت فدرال و ایالات آلمان در این باره توافق کردند که قاعده تست اجباری برای مسافران از کشورهای خارجی را تا اواسط ماه سپتامبر حفظ کنند. این قواعد بر اساس تصمیمات اتخاذ شده باید حداقل تا اواسط تعطیلات تابستان در همه کشورها حفظ شود. علت این مسئله نگرانی درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی است.

هشدار درباره شیوع ویروس هندی در آلمان

"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان هم انتظار دارد که ویروس جهش یافته هندی در فصل پاییز مجددا به افزایش موارد ابتلا به کرونا منجر شود.

وی تاکید کرد: من کاملا اطمینان دارم که ما در آلمان ویروس جهش یافته هندی را خواهیم داشت و این نوع ویروس در فصل پاییز مسائلی را ایجاد خواهد کرد.

این مقام بهداشتی در آلمان در عین حال ابراز امیدواری کرد که رشد کمپین واکسیناسیون در کشور بتواند جلوی این مسئله را بگیرد که این ویروس بتواند مسائل زیادی ایجاد کند.

کاهش محدودیت‌های سفر برای افراد کاملا واکسینه شده در لتونی

لتونی هم محدودیت های سفر را برای افراد کاملا واکسینه شده و بهبود یافته کاهش می دهد. کسی که هنگام سفر به این کشور حوزه بالتیک یک گواهی واکسیناسیون ارائه دهد از روز چهارشنبه دیگر نیازی نیست تست کرونا دهد و یا به قرنطینه برود.

حمله معترضان به محدودیت‌های کرونایی در انگلیس به یک خبرنگار معروف

حمله برخی معترضان به قواعد کرونایی در انگلیس به یک خبرنگار معروف بی‌بی‌سی خشم دولت را برانگیخته است. نخست وزیر انگلیس حمله به این خبرنگار را شدیدا محکوم کرده و آن را یک رسوایی نامید. معترضان روز دوشنبه در انگلیس علیه تمدید محدودیت های کرونایی در این کشور تا 19 جولای اعتراض کردند.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در دستور کار دولت محلی اسکاتلند

اسکاتلند هم مانند انگلیس محدودیت های کرونایی در این کشور را تمدید می کند و به این ترتیب مردم این منطقه هم باید مدت طولانی تری برای لغو همه محدودیت ها منتظر بمانند.

"نیکولا استورجن"، وزیر اول اسکاتلند هم اعلام کرده که بعید است در 28 ژوئن محدودیت های کرونایی بیشتری لغو شود. تا پیش از این قرار بود در این تاریخ کل این منطقه به شرایط عادی بازگردد. یک تصمیم قطعی در این باره قرار است هفته آینده اتخاذ شود. استورژن در این باره گفته است: ما باید به اندازه کافی زمان ایجاد کنیم تا افراد بیشتری کاملا واکسینه شوند. به دلیل انتشار سریع ویروس کرونای هندی تعداد مبتلایان جدید در این منطقه در حال حاضر 5 برابر بیشتر از ابتدای ماه می است.

بدتر شدن شرایط زندگی جوانان اروپایی

نتایج یک بررسی نشان می دهد که شرایط زندگی جوانان در اروپا از طریق بحران کرونا به شدت بدتر شده است. بر اساس نتایج پنجمین بررسی "اروپای جوان" TUI، زندگی برای 52 درصد جوانان اروپایی زیر 26 سال در بحران کرونا بدتر شده است. در آلمان حدود 46 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی با این مسئله موافق بودند و در یونان 65 درصد چنین اعتقادی داشتند.

بر این اساس در ماه های اخیر از هر 10 جوان اروپایی 4 نفر افراد بین 16 و 26 سال شغل خود را از دست داده و یا درآمدهای آن ها کاهش پیدا کرده است. در آلمان 29 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی چنین اعتقادی داشتند و در یونان هم 58 درصد جوانان زیر 26 سال چنین شرایطی داشتند.

این بررسی نشان می دهد که تقریبا 50 درصد افراد زیر 26 سال وضعیت روحی فعلی خود را خسته، ناامن، آزرده خاطر و یا پر استرس توصیف کردند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی در همه زمینه های زندگی احساس فشار زیادی داشتند.

اروپا خود را برای پاندمی‌های بعدی آماده می‌کند

نحوه تهیه واکسن کرونا و مجموعه اقدامات محافظتی علیه این ویروس نشان داد که مدیریت بحران اتحادیه اروپا در دوران پاندمی کرونا همواره خوب عمل نکرده است. حالا این تشکل می خواهد از این تجربیات درس گرفته و خود را برای مقابله با بحران های بعدی آماده می کند.

به نوشته "ان تی وی" آلمان اروپا می خواهد آمادگی بیشتری برای مقابله با پاندمی های آینده داشته باشد و کاتالوگی از اقدامات لازم برای این منظور را ارائه می دهد. اروپا به عنوان یک درس ازهمه گیری کرونا از اواخر سال جاری میلادی یک رئیس اپیدمیولوژی اروپایی را منصوب خواهد کرد. این مسئول باید همراه با متخصصان برجسته از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه های علمی را برای کمیسیون اروپایی تدوین کند. از جمله باید ارتباطات در یک بیماری همه گیر بهبود یابد.

همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در سال جاری میلادی یک سیستم اطلاعاتی جدید و بهبود یافته برای این منظور معرفی شود.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در این باره گفت: ما با هم به آنچه که هیچ کشور عضو این اتحادیه به تنهایی نمی توانست به آن دست یابد دست یافته ایم؛ اما ما همچنین یاد گرفته ایم که چه چیزی خوب جریان داشت و چه اقداماتی را ما می توانیم در پاندمی های آینده بهتر انجام دهیم. این درس ها باید با تغییرات اجرایی شود. در آینده باید همچنین گزارش های سالانه ای درباره وضعیت آمادگی این اتحادیه ارائه شود.

به گفته وی بخصوص درباره این امکان بحث می شود که بتوان یک وضعیت اضطراری پاندمی را در سراسر اروپا اعلام کرد. گزینه اعلام وضعیت اضطراری اپیدمی ها در اتحادیه اروپا که از طرف کشورهای عضو اتحادیه هم درخواست شده از جمله این امکان را ایجاد می کند که کنترل ها در مرزهای داخلی و خارجی اتحادیه اروپا بهتر با هماهنگی انجام شود.

مسئولیت اعلام وضعیت اضطراری اپیدمی در حال حاضر با کشورهای عضو این اتحادیه است. پارلمان آلمان هفته گذشته وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور را تا 30 سپتامبر تمدید کرد.

همچنین اتحادیه اروپا در نظر دارد ظرفیت ها برای تولید واکسن را گسترش دهد. اتحادیه اروپا می خواهد شرایطی را ایجاد کند که بتواند 500 تا 700 میلیون دوز واکسن را در سال تولید کند و نیمی از آن ها باید در شش ماهه ابتدایی وقوع پاندمی تولید شود.

البته درباره این ایده های ارائه شده از طرف کمیسیون اروپایی هنوز تصمیم گیری نشده است و قرار است در اجلاس اواخر هفته آینده اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

علاوه بر سران کشورها نمایندگان پارلمان اروپا هم در این نشست در بحث ها مشارکت خواهند کرد. کمیسیون اروپایی قصد دارد نتایج مشخصی را تا پایان سال ارائه دهد.

به گفته بسیاری کارشناسان اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا عملکرد خوبی از خود نشان نداده و متحمل آسیب های فراوانی شد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,235 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 76 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 7,673 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 10 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,255 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 63 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 3,432 نفر به کرونا مبتلا شده و 62 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,744,589 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,530 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,581,006 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,917 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,247,032 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,101 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,745,199 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,579 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,725,303 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 90,638 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/